3636
Sök

Servo problem peugeot 307

4 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
Hej!

Har problem med servon på min Peugeot.

Det är så att när jag startar bilen fungerar inte servon direkt utan den är riktigt tungstyrd (värre än en bil utan servo). Sedan när bilen rullat några meter kommer den igång och fungerar som vanligt och det går att styra utan problem.Är ju en elktronisk/hydraulisk servo på denna bil.

Det är i princip alltid efter den rullat kanske 1,5 meter som det nästan "klickar till" och så funkar det. Har testat att bara starta bilen och ha tomgången igång ett tag men den måste rulla innan servon kommer igång.

Någon som varit med om liknande eller vet vad det är för fel? Någon fel med någon pump?
Har kollat felkoder på enbart servon med dator,har fått felkod 5210..men den finns inte att tyda någonstanns.

Tacksam för svar

Thomas

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
12 mars 2013
Läckande?
tillräkligt me olja?
pumpen går trögt?
tillräkligt spänd rem?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

4 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
Saab_Guden skrev:
Läckande?
tillräkligt me olja?
pumpen går trögt?
tillräkligt spänd rem?

Har inte sett att det läcker. bra med olja i systemet.
Det är elektronisk/hydraulisk pump på denna bilen så det finns ingen rem.

Tacksam för fler förslag.

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
13 mars 2013
ta bort matarslangen och kolla så det kommer tillräckligt me olja och går INTE ojämt me matning..
lust i systemet? lufta systemet!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

4 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Ska kolla upp detta imorron när jag kommer hem. Tackar för ideer.

Mvh Thomas

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
14 mars 2013
Lycka till !

4 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Saab_Guden skrev:
Lycka till !

Det kan behövas smile

1 Inlägg
9 januari 2014
gammal tråd men är lite nyfiken på hur det gick med detta problem

//Henrik

Sök