3740
Sök

Karbon-dekor (kolfibertejp)

Toyota-Frälst
310 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Kärt barn har många namn.

Frågan är om någon vet nåt företag som säljer kolfiber look-a-like? Dekor eller tejp.

All info välkommen smile

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
19 oktober 2006
http://www.danmobility.se har men vet ej hur kvaliten är på den.

http://www.creatix.se har Foliatec film och den ska visst vara riktigt bra, lättformad, snygg mm
Senast redigerat av laazy (19 oktober 2006)

Toyota-Frälst
310 Inlägg
.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
19 oktober 2006
rekomenderar foliatech filmen som säljs på creatix!! väldigt lättarbetad! man använder värmepistol till den så den är superlätt å sätta dit sen blir de snyggt också!! håller på och sätter kolfiberfilm på min instrumentpanel å de blir lyckat! smile

+ det följer skrapa och rakblad när man köpr från foliatech wink

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Toyota-Frälst
310 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
volvo744 skrev:
rekomenderar foliatech filmen som säljs på creatix!! väldigt lättarbetad! man använder värmepistol till den så den är superlätt å sätta dit sen blir de snyggt också!! håller på och sätter kolfiberfilm på min instrumentpanel å de blir lyckat! smile

Det e precis det jag ska göra också. Är det svårt? Jag har tillgång till stor verkstad så verktygen är inga problem men har ingen erfarenhet alls... har bara monterat sol-film och några små dekaler tidigare.

Hmm den var inte gratis precis men antar att det är värt det! smile

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
19 oktober 2006
Tommy_Enk skrev:
volvo744 skrev:

Det e precis det jag ska göra också. Är det svårt? Jag har tillgång till stor verkstad så verktygen är inga problem men har ingen erfarenhet alls... har bara monterat sol-film och några små dekaler tidigare.

Hmm den var inte gratis precis men antar att det är värt det! smile

det lilla jag gjort var förvånadsvärt lätt! när man väl värmer så formar det sig precis som man vill ha det!  hade ingen erfarenhet av det innan heller.

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Toyota-Frälst
310 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
det lilla jag gjort var förvånadsvärt lätt! när man väl värmer så formar det sig precis som man vill ha det!  hade ingen erfarenhet av det innan heller.

Vilken tur! Du kanske kan skicka en bild eller så sen när du blivit någorlunda klar. Vore kul o se hur det blir!

781 Inlägg
20 oktober 2006
Nej,nej,nej...Köp inte där.Svindyrt.Kolla denna tråden istället.
http://cgi.ebay.de/Carbon-look-klebefol … dZViewItem

Flera färger dessutom!..Går själv o lurar på att beställa men vill nog ha ännu lite bredare för huv&tak.Sök på www.ebay.de o sökord carbon så finns det en del....

LillNaisarn
20 oktober 2006
om du kollar så finns det redan flera trådar om detta, kolla etc  dns trade.

499 Inlägg
16 september 2008
Vart kan man få tag på carbody film i Sverige? Vem kan utföra arbetet? ex. Foliatecs Audi ABT R8 sådan film.

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

Sök