2800
Sök

Olika däck fram och bak?

681 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Fick punktering på Passaten idag och däcket blev helt förstört. Har 195/65 15 på, och däcken börjat vara slut och har ingen lust att köpa 4 st ny vinterdäck denna årstid.
Sökte efter ett begagnat 195/65 men hittade inte, men hittade däremot 2 st 185/65 15.
Kan jag lägga på dom 2 st på istället, vart är det bättre att sätta dom? fram eller bak?
Är det lagligt? Skadligt för bilen? Är ju ingen 4wd bil

908 Inlägg
13 mars 2013
De bästa däcken ska alltid sättas bak för säkerhets skull.
Sålänge du sätter nya däck på en o samma axel eller hur man ska förklara så är det inga större problem.
bara du kör på, men såklart bäst om du hittar samma dimension som fram..

681 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Emiiilz skrev:
Sålänge du sätter nya däck på en o samma axel eller hur man ska förklara så är det inga större problem.

Vet att man alltid ska ha bästa däcken bak, men om alla är lika bra. Vart är det då bättre att lägga 185/65? Eller har den ingen skillnad?

908 Inlägg
13 mars 2013
iswal skrev:
Emiiilz skrev:

Vet att man alltid ska ha bästa däcken bak, men om alla är lika bra. Vart är det då bättre att lägga 185/65? Eller har den ingen skillnad?

Det kan jag inte riktigt svara på vad som blir bäst. Men på sätt o vis känns de bäst och ha de breda bak faktiskt om du nu har kombi o kanske lastar i lite grejjer.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 mars 2013
195/65 bör ju inte vara några problem att hitta tycker jag. Kollat skroten?

Skulle dock satt de mindre däcken fram, ur utseendeperspektiv (och absolut inget annat)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök