2465
Sök

Bygga Rallycrossbil 2150 Val av bil ?

3 292 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Jag förstår.. kanske leta efter en 318 motor då.. och porta den en aning och kanske plana åxå, tanken är ju att den bör ju ska hålla över sommaren iaf, eller en 3-5 race..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Ubåtsingenjör
7 318 Inlägg
21 mars 2013
Danne_1977 skrev:
Jag förstår.. kanske leta efter en 318 motor då.. och porta den en aning och kanske plana åxå, tanken är ju att den bör ju ska hålla över sommaren iaf, eller en 3-5 race..

det ska ju inte va några problem smile portad topp och förgasare sen när du ändå har allt isär ( antar att du tänkte renovera motorn ?) så viktar du in stakar och kolvar lättar svänghjulet och balanserar hela vevpartiet så får du en rolig motor med bra respons !

att balansera samt lätta svänghjul bör du kunna göra för 1500 utan kvitto, och det gör väldigt stor skillnad !

3 292 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Danne_1977 skrev:

det ska ju inte va några problem smile portad topp och förgasare sen när du ändå har allt isär ( antar att du tänkte renovera motorn ?) så viktar du in stakar och kolvar lättar svänghjulet och balanserar hela vevpartiet så får du en rolig motor med bra respons !

att balansera samt lätta svänghjul bör du kunna göra för 1500 utan kvitto, och det gör väldigt stor skillnad !

Jodå allt man kan göra vill jag göra.. men jag har begränsad budget, så det blir nog inte kosta på allt för mycket för det har jag ingen budget till..

3 292 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Idag blev jag ägare till en BMW 316 E36 av 1997 års modell, det sitter en M43-B16 i den och motorn behöver repas om den ska användas, topplockspackningen har troligen gått, men den är körbar, 24 tusen mil och skaplig i karossen tycker jag. En del små fix om man ska ha den på vägen.. o det ska jag ju inte så det kuetta la.. Projekttråd kommer startas senare under kvällen med lite bilder, så får vi se om jag kan slutföra projektet.

3 292 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare

39 Inlägg
22 mars 2013
du kan ju köra rallycross enkel då får du ju ha v8 om du vill och får 25000kr för bilen

3 292 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
ralliart skrev:
du kan ju köra rallycross enkel då får du ju ha v8 om du vill och får 25000kr för bilen

Blir nog tyvärr inte många race av rallycross enkel i sommar.. den är så pass färsk att det kommer nog ta ett par år innan klubbarna kommer börja köra enkel.. kollade upp det där och det verkar vara ganska svalt intresse bland klubbarna än så länge...

Därför blir det 2150 istället.. big_smile

Sök