Hej! Jag var 16 år när jag började men nu är jag 18 och tidsplaneringen höll inte för hade inte pengar och gick bet med att hitta diverse delar, snart är projektet i full fart igen, Jag håller på att bygga en Ford Fordoor... Visa mer
Nu kommer det väl att hända grejer om du får tag i en 164 till veckan nu? Jag kan hjälpa dig, bara att säga till. En låda öl sen är det bara att skruva som tokar!!!
Nu kommer det väl att hända grejer om du får tag i en 164 till veckan nu? Jag kan hjälpa dig, bara att säga till. En låda öl sen är det bara att skruva som tokar!!!
Jodå om jag får tag på bil/framvagn så! hahaha jaa
Hej alla! nu har jag fått tag på en bakaxel! MEN det är FEL utväxling (3.54-1).. den är från volvo 245 så det lär nog varva för mycket, men den är bra att bygga efter så jag får alla mått osv bilder kommer sen
Skönt projekt, önskar jag hade en sådan när jag var 18
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Hej alla! nu har jag fått tag på en bakaxel! MEN det är FEL utväxling (3.54-1).. den är från volvo 245 så det lär nog varva för mycket, men den är bra att bygga efter så jag får alla mått osv bilder kommer sen
Det är väl en rätt bra utväxling? Det vanligaste på 240 är väl 3.73:1 om jag inte minns del, och då ska man varva 3000 i 117 km/h med standarddimension på däck tillsammans med en sen m47 med 0,8:1 i utväxling på femmans växel.
Volvo hade följande utväxlingar på sina axlar i 240:
Hej alla! nu har jag fått tag på en bakaxel! MEN det är FEL utväxling (3.54-1).. den är från volvo 245 så det lär nog varva för mycket, men den är bra att bygga efter så jag får alla mått osv bilder kommer sen
Det är väl en rätt bra utväxling? Det vanligaste på 240 är väl 3.73:1 om jag inte minns del, och då ska man varva 3000 i 117 km/h med standarddimension på däck tillsammans med en sen m47 med 0,8:1 i utväxling på femmans växel.
Volvo hade följande utväxlingar på sina axlar i 240:
Jag vet inte vilken jag söker.. Det enda jag vet är att jag vill ha 1031 axel, utväxlingar kan jag inget om men med 300d och 5petad låda så vill jag varva så lite som möjligt vet inte vad man ska ha för utväxling som jag sa lite längre upp i tråden så får det heldre gå fort och ta igen accelerationen med vridmoment
har du något tips på utväxling? Tack för att du tagit dig tid att visa mig detta!
Jag sa ju till svenne att det blir fel utväxling om man tar bakaxel från en 245, den varvar mer än en från en 244. Men du har ju så klart något att bygga från nu, kämpa på eddie!!
Jag sa ju till svenne att det blir fel utväxling om man tar bakaxel från en 245, den varvar mer än en från en 244. Men du har ju så klart något att bygga från nu, kämpa på eddie!!
Ja jag vet men det är bra att ta mått ifrån tack tack Ola
här syns det bättre hur trångt det är.. Jo juste jag har svetsat i hålen runt ´´hjulhuset´´innan (när bilen användes som båthus) skruvade dom fast plåtar där så det är dom skruvhålen