Köpråd : Mercedes C36 AMG . Vs. BMW M5 E34

SimonKrantz Säljare
18 mars 2013 · 30 Inlägg

Staten kan bli misstänksam och kanske ev. gör en skatterevision på dig..
Men världen är ju en orättvis plats wink

Killar med hjärna, kör bil med stjärna
Newport
18 mars 2013 · 100 Inlägg

Zlacho skrev:
Staten kan bli misstänksam och kanske ev. gör en skatterevision på dig..
Men världen är ju en orättvis plats wink

Då får dom väl göra det då. Har ju sålt var enda en med förlust wink

M103
19 mars 2013 · 1 570 Inlägg

M5 känns väl spontant som den roligare bilen att äga av just de två. Det är mer en klassiker och ser bättre ut (enligt mig iaf). Du ska egentligen ha en MB 500E som är i samma storlek som M5an. Det var Mercedes värsting under 90talet.

202 chassit är ju inte Mercedes häftigaste. Har ingen erfarenhet av AMG varianterna men det är inte samma kvalitetskänsla i W202 jämfört med tidigare. Men kanske större chans att hitta ett fint exemplar om du kollar på C36an.

Evildan
19 mars 2013 ·

Newport skrev:

Zlacho skrev:

Evildan skrev:
Jag råder dig istället att köpa en bil du har råd att äga.

Kunde inte undgå att märka att du har haft +58 bilar på din sida..
Kollar inte staten upp sådant?
För det är väl olagligt ?, man kan nästan tro att du är bilhandlare.
Köper o säljer bilar svart..

Vadå är det olagligt att köpa bilar? Trodde att det där va en myt.
Jag har haft 92 bilar på några år och ingen har sagt nått ännu.

Är inte olagligt att köpa och sälja bilar, det är bara en myt okunniga slänger sig med för att verka kunniga inom ett ämne dom inget kan om, vad vet jag?

Sen huruvida du eller jag har firma har varken du eller jag påstått varken bu eller bä om, vi kanske bägge har F-skatt sedel?

Men det är likförbannat inte tillåtet att skriva bilen på någon annan än den huvudsklige brukaren.

Senast redigerat av Evildan (19 mars 2013)

Evildan
19 mars 2013 ·

IceEyes skrev:

Evildan skrev:

Zlacho skrev:

Man lever en gång, lev det väl..

PRIORITERING - kallas det wink


Life´s a bitch, and then u die..

Nej, det kallas FÖRSÄKRINGSBEDRÄGERI och kan innebära fängelsestraff för båda inblandade, dig och din hjälpande far.
Vill inte kasta smolk i din bägare men tyvärr är det inte tillåtet enl lag att försäkra bilen på någon annan, ens om man bor hemma, det är den huvudsaklige bukaren som skall stå som registrerad ägare.

Köp en bil du har råd att äga själv istället.
Du har så rätt: Life is a bitch...for thoose without money to pay for it.

Och? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det wink

Jag tycker TS agerar korrekt som skriver bilen på sin far och därmed duckar för de hutlösa priserna som han riskerar att drabbas av annars.

? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det?

anses? det är inte tillåtet, vet inte vad du fick anses ifrån, du kanske ska läsa på lite istället ang vad som gäller vid tecknande av försäkring och vilka efterspel det kan ge innan du anser ngt.

Evildan
19 mars 2013 ·

silversnurran skrev:

IceEyes skrev:

Evildan skrev:

Nej, det kallas FÖRSÄKRINGSBEDRÄGERI och kan innebära fängelsestraff för båda inblandade, dig och din hjälpande far.
Vill inte kasta smolk i din bägare men tyvärr är det inte tillåtet enl lag att försäkra bilen på någon annan, ens om man bor hemma, det är den huvudsaklige bukaren som skall stå som registrerad ägare.

Köp en bil du har råd att äga själv istället.
Du har så rätt: Life is a bitch...for thoose without money to pay for it.

Och? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det wink

Jag tycker TS agerar korrekt som skriver bilen på sin far och därmed duckar för de hutlösa priserna som han riskerar att drabbas av annars.

Gör detsamma min bil Saab 9000 2.3T a50 försäkrad på mig 27500 kr helförsäkring helår, står på min pappa 4400kr ca helförsäkring hel år. Man är enligt mig dum om man är villig att försäkra sin bil för vad man köper bilen för:S. Visst man förlorar bonus år, men det kan jag ta om jag kan spara 23000 kr om året blir ju några års försärking:) Angående det där med olagligt eller inte är ju ren rapakalja, varför sysslar inte polisen med att ta sådan och sätta böter på dem? Dem hade fan aldrig behövt vissta sig på fart kontroller mer. Det är nog mer vanligt att bilen står reggad på en och körs av en annan även om man inte är under 25, Så kommentarer som ovan tycker jag är onödiga svara bara vad du vet sen bry dig mindre:D Du ska se att höga blodtrycket försvinner

rapakalja? har du levt under en sten den större delen av livet?
du har helt missat vad som återkommande skrivs i pressen ang skenförsäkringar och uteblivna ersättningar och att bevisbördan ligger på försäkringstagaren?
hur tänkte du att pollisen ska bötfälla skenförsäkrade bilar?
läs igenom dina (oj förlåt din curlingförälders) försäkringsavtal där står det klart och tydligt hur fordonet ska försäkras och på vem det ska vara skrivet.
visst, det kan tyckas dyrt att få betala en så mkt högre premie än vad ngn runt 40-50 gör, kan det bero på att en yngre förare är betydligt oftare inblandad i trafikolyckor med personskador och stora materiella skador?
hur gör ni med annat som ni tycker är för dyrt? rycker ni även då i mammas kjol och ber henne betala era tuggummin på coop eller hjälper hon till med att snatta dom?
(det är ju en lägre staffsats på snatteri än försäkringsbedrägeri så det bör ju fungera för er)

mitt blodtrycks varande har väl ändå inget med tråden att göra, men då du undrar är det mkt väl balanserat.

felek
19 mars 2013 · 175 Inlägg

haha kaos xD

jag tycker du ska välja bmw:en inte säker men drar mindre bensin eller? sen är jag allergisk mot ordet pengar så jag prioriterar hellre pizza i livet än att ha en bil jag inte har råd med tongue och de är bara för att jag inte har råd. men skulle jag nu varit i ditt säte så skulle jag inte köpt någon av bilarna utan något annat skoj, någon fet diesel bil!

Peugeot 205 Gti Classique Sport "Baguette Räser" (1990)
Peugeot 205 1.9 TurboDiesel "Överaskningen" (1991)
Peugeot 205 Gti "Röda FARAN" (1989)
IceEyes Varningar: För många..
19 mars 2013 · 2 552 Inlägg

Evildan skrev:

IceEyes skrev:

Evildan skrev:

Nej, det kallas FÖRSÄKRINGSBEDRÄGERI och kan innebära fängelsestraff för båda inblandade, dig och din hjälpande far.
Vill inte kasta smolk i din bägare men tyvärr är det inte tillåtet enl lag att försäkra bilen på någon annan, ens om man bor hemma, det är den huvudsaklige bukaren som skall stå som registrerad ägare.

Köp en bil du har råd att äga själv istället.
Du har så rätt: Life is a bitch...for thoose without money to pay for it.

Och? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det wink

Jag tycker TS agerar korrekt som skriver bilen på sin far och därmed duckar för de hutlösa priserna som han riskerar att drabbas av annars.

? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det?

anses? det är inte tillåtet, vet inte vad du fick anses ifrån, du kanske ska läsa på lite istället ang vad som gäller vid tecknande av försäkring och vilka efterspel det kan ge innan du anser ngt.

Du kan beklaga dig, fördöma, och basunera ut din bitterhet bäst du vill. Dock kvarstår faktum, många väljer att skriva fordonen på en av sina föräldrar för att undvika de höga premierna, och det kan du inte göra något åt wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Evildan
19 mars 2013 ·

IceEyes skrev:

Evildan skrev:

IceEyes skrev:
Och? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det wink

Jag tycker TS agerar korrekt som skriver bilen på sin far och därmed duckar för de hutlösa priserna som han riskerar att drabbas av annars.

? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det?

anses? det är inte tillåtet, vet inte vad du fick anses ifrån, du kanske ska läsa på lite istället ang vad som gäller vid tecknande av försäkring och vilka efterspel det kan ge innan du anser ngt.

Du kan beklaga dig, fördöma, och basunera ut din bitterhet bäst du vill. Dock kvarstår faktum, många väljer att skriva fordonen på en av sina föräldrar för att undvika de höga premierna, och det kan du inte göra något åt wink

Visst är det så, jag kan inte göra något åt det mera än att lyfta huruvida det egentligen är enligt de lagar och regler som vi har att rätta oss efter och påvisa eventuella efterspel samt grovheten i brottet i sig, exempelvis jämföra med snattning som jag inte tror ngn förälder begår med sitt barn i ett försök att hjälpa. wink

Många verkar tro och anse att det är tillåtet så länge man bor hemma, tänk dig hur den tråden låter sedan:
Jag likssom försäkrade bilen men jvl försäkringsbolaget vill typ inte ersätta mig när jag sladdade in i en lyktstolpe ba, efterssom bilen var typ skriven på morsan.
Nu ligger bevisbördan på mig och 50 åriga morsan att visa att det var hennes Nissan 200sx med stor baslåda och neon under... roll


Det är själva förlängningen och konsekvensen av handlandet jag försöker påvisa. smile

Vidare anser jag att det är fel att vi andra som äger våra bilar själv ska betala för andras skenförsäkringar i form av högre premier, ett försäkringsbolag vill ju otroligt nog tjäna kr, kommer det in för lite så måste man ta igen det någonstans, enkel företagsmatematik.
Skulle det dessutom bli mera kontroller av detta så skulle det i praktiken innebära färre ungdomar i färre motorstarka bilar vilket i sin tur skulle leda till färre dödsolyckor och andra skador.
Ett alternativ är att göra om försäkringssystemet så att bilförsäkringen är personlig såsom i england, ingen försäkring inget bilköra, inte bra, absulot inte bättre men kanske en utveckling av sytemet om fuskandet ökar?

Senast redigerat av Evildan (19 mars 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang