2661
Sök

Tappade all soppa efter att jag kört på farthinder

Skrewdriver
48 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Hejsan! Idag har jag varit med om det jävligaste. Jag vet inte hur jag lyckades. Men jag lyckades förvandla min tank i golfen från full till 0L på 3 minuter. Det började med att jag tänkte dra på en åktur med min Golf 4 TDI. Allt var fint tills jag kom till farthinder. När jag körde över jätte sakta då hörde jag plötsligt hur undersidan på bilen skrapade mot marken.. Tänkte, "aha där var det lågt ja.. standard" tänkte så eftersom min bmw är hyfsat låg och jag har det problemet i e34an.

Men men till saken. Jag fortsate köra i alla fall.  Jag åkte kanske 1km och skulle precis kolla efter min mobil. Då märkte jag att den var någonstans åt helvet* i bilen.. så jag körde ner till en mack för att stanna bilen och leta i lugn o ro efter min mobil. Passade på att gå ut för att checka läget på bilen. Och vad såg man då? Jävla bra diesel spår efter mig..

Och under bilen (precis under motorn) läckte det Diesel som fan!
Hela "plastet" skyddet under motorn hängde på marken, och det hängde något (metallformad grej) men det var hyfsat mörkt så jag såg inte vad det var. Först tänkte jag på att det kunde varit olja. Men jag brukar alltid ta med fingrarna på sådana saker och antingen lukta, eller smaka på det som en riktig man brukar göra. Och då kände jag stark smak av diesel och lukten började man känna med........

Så jag var fundersam över det. Men tänkte att äh bilen klarar väl sig hem.. Bättre att ta den hem fort innan den rasar helt. Men vad fasen händer på vägen? JO Den dör efter 100meter och mätaren sjönk till 0........... Har ännu inte fattat vad felet kunde varit då jag inte hade bra syn på det nu på kvällen... Men är det någon som misstänker något speciellt? Vad som kunde ha gått? Har ni någon bild på en Golf 4a TDI som är tagen under bilen? Ska undersöka bilen imorgon när det är ljust..

Bjuder på lite stavfel o sådant skit. Stress gör sin verkan. Det är väl standard? men.. MVH!

Bimmers of Sweden

280 Inlägg
18 mars 2013
soppa ledning..

Skrewdriver
48 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
worlax skrev:
soppa ledning..

Aa visst fan kan det vara det.. Låter mest troligt i alla fall

Bimmers of Sweden

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
18 mars 2013
Bränsle ledning skulle jag också säga!

Det blir som det blir!

2 763 Inlägg
19 mars 2013
Säger som de andra, troligtvis en bränsleledning som är sönderdragen! hmm

Volvo - For Life

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 mars 2013
Detta passar bättre i din blogg, det är en historia ur livet och inte avancerad motorteknik. Hoppas du förstår.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök