3215
Sök

Rödljusrace

872 Inlägg
27 juni 2008
jag blev omörd av glassbilen en gång. låg 90 på 70 väg, swosh sa det så flög den jäveln förbi. sen dess har jag bott i en kojja i skogen. "det va inget acc rajs så det hör kanke inte hit men"
Senast redigerat av 998cc (27 juni 2008)

If its too loud you are too old!

120 Inlägg
29 juli 2008
Inget rödljusrace direkt men...

Påväg till jobbet en eftermiddag upptäckte jag en BMW 5-serie E39 bak mig... jag skrattade gott åt hans m-spoiler fram och var bombsäker på att det var en 528i eller liknande (många av dessa har nämligen m-paket). Jag var varjefall på lekhumör och började smågasa lite för att se om han hängde på... jag tänkte för mig själv:"Han måste ju se mitt V8-emblem i baken" och småflinade stolt. Emellanåt växlade jag ner till 3:an och drog på bara för att visa var skåpet skulle stå men den kostymklädda snubben bak ratten i E39:an verkade mest sitta och njuta glidandes i sakta mak. Efter många om och men blev det dags för mig att svänga höger till jobbet mitt. Precis innan jag svängde passerade E39:an på vänster sida och killen bak ratten slängde en blick på mig och log... jag förstod anledningen när jag såg bakänden på hans kärra. 4 utblås och ett M5-märke.. Behöver jag säga mer? tongue

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 juli 2008
låg och körde på e4 an mellan skeå och byske i södergående körfält! Kom en röd v70 2.4t mot v70 D5 [2,4D] gick 200 och 210 mot skeå Gissa vem som vann?      v70 D5:an vann:D men 2,4T hängde på ganska bra big_smile.

Erik H

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
29 juli 2008
Själv stod jag och var tuff vid ett rödljus när en merca kom rullandes bakom "jaja pappas merca tänkte jag" honom kör vi ifrån.. Han körde upp brevid mig och det visade sig att det nog var självaste pappa som körde. Skitsamma tänkte jag och drog på som fan.. Sen brölade det bara till och det kändes som min bil stod stilla, jag han bara skymta KLEEMANN där bak big_smile

Kändes bra att bli så fruktansvärt frånkörd

Mjukis
29 juli 2008
Widowmaker skrev:
Ja var på väg te jobbet å var lite försenad! Kommer till ett stoppljus ända fram till stopp linjen å stannar! kollar genom passagerar rutan å ser en likadan volvo 740 som min! Trodde jag!!! Kollar lite mer noga å det sitter en fet gubbe bakom ratten som såg jävligt sleten ut, kärringa hade han brevid å unge i baksätet!! Det värsta av allt var att han hade släpskärra också! tänkte dra om lite försiktigt å lägga mig en bit framför å släppa förbi lite trafik. Gasar lite innan ljuset slår om å då hör jag idioten intill svara på det...... Tänke.. fan han måste ha varit dum i hövvet. Ljuset slår om o jag gasar på ganska rejält för å komma om, då ser jag att han ligger jämnsides... vi ökar å ökar tills vi håller typ 120 på 70 väg mitt i stan. de sluta me att den jävlen drog mig å försvann!! Såg inga emblem eller nåt på bakluckan hans men det måste vart mycket krut under all rost.
Viktigaste av allt i denna storyn är att jag körde min gle på rätt pigga 116 hk eller så. Min volvo tillhör inte de sletna som snart ryker blårök! har kanppt gått 13000 å pigg som fan för att vara standard!
Blev gött sur på den fan så när man kom in på jobbet så blev det långa diskutioner i lunchrummet innan man drog igång å jobba

de kan väl ha vartit en TIC eller GLT? smile

164 Inlägg
29 juli 2008
fick monsterstryk i torsdags natt efter garaget on-tour, av en ford sierra.
Jag blev ikappkörd..och omkörd när vi räjsa tongue...men som nämnts ovan, det är skönt när man verkligen blir brutalt frånåkt.
Kändes snopet dock, ja satt i mustangen å ser en sierra glida upp bakom, tänkte va fan vill han då? Och ja gasade på....men det gjorde han oxå hahaha tongue....

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Got VTEC?
1 593 Inlägg
29 juli 2008
v80_ecke skrev:
låg och körde på e4 an mellan skeå och byske i södergående körfält! Kom en röd v70 2.4t mot v70 D5 [2,4D] gick 200 och 210 mot skeå Gissa vem som vann?      v70 D5:an vann:D men 2,4T hängde på ganska bra big_smile.

http://vet.hut.nu/?id=17

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
30 juli 2008
LOL
Takashi skrev:
v80_ecke skrev:

http://vet.hut.nu/?id=17

Erik H

Oldschool
299 Inlägg
30 juli 2008
En duf mot min Buick.

7 120 Inlägg
30 juli 2008
v80_ecke skrev:

Du varken övningskör eller har körkort ju..

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juli 2008
Jag älskar rödljusrace.
Speciellt när någon börja hetsa med gasen bredvid en. Man svarar sen drar den jävlen iväg med ett jävla däckskrik och så står man själv kvar tar det lugnt iväg och svänger höger.

Sen hör man av någons kompis säga "Shiit jag drog en Svart M3;a igår!!"
Då svarar kompisen, kan det varit HSB på regskylten? -Jaa!
för det första är den en 328 och för det andra svängde han höger. Jag var själv med.

Så jävla kul äre.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

801 Inlägg
30 juli 2008
rejsade på en kuvig väg mot en bmw 5 serie förra året, ber till gud att han inte körde så fort han vågade, för jag hade farsans skoda felicia 1.3. tongue med 65 hk och 155 breda sulor på tongue

1 570 Inlägg
30 juli 2008
Jag åkte en 960 3.0 utan avgassystem mot en BMW 3-någonting och vann upp till 120 smile Hans gick säkert bättre egentligen men han kanske fick en dålig start. Jag vann iaf och lät värst big_smile

En 740 GL skulle rejsa mot min 850Se som inte är någon racer men i jämförelse var det som åka turbo.

I 300an har jag åkt ifrån alla möjliga Saab och Volvo turbos som ska ligga och hetsa. Dom tror väl att man har gammal surdiesel på 70hk.

1 661 Inlägg
30 juli 2008
Darkie skrev:
Jag älskar rödljusrace.
Speciellt när någon börja hetsa med gasen bredvid en. Man svarar sen drar den jävlen iväg med ett jävla däckskrik och så står man själv kvar tar det lugnt iväg och svänger höger.

för det första är den en 328 och för det andra svängde han höger. Jag var själv med.

Så jävla kul äre.

Okej att du inte har det. Men 90% av alla BMW som ägs av ungdomar har M-märke på bilen.
Fast jag är endast intresserad ifall det är senaste modellen med V10 eller en gammal med överladdning.
smile

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juli 2008
Hardjim skrev:
Darkie skrev:
Jag älskar rödljusrace.

Så jävla kul äre.

Okej att du inte har det. Men 90% av alla BMW som ägs av ungdomar har M-märke på bilen.
Fast jag är endast intresserad ifall det är senaste modellen med V10 eller en gammal med överladdning.
smile

Jag har M märke på sidorna, men det är bara för det är M paket från fabrik. Inte M3 märke.
Senast redigerat av Darkie (30 juli 2008)

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juli 2008
Emil skrev:
Hardjim skrev:
Darkie skrev:
Jag älskar rödljusrace.

Så jävla kul äre.

smile

Det är V8 i nya M3:an, inte V10, den sitter i M5:an och M6:an. smile

Han sa ju iofs inte vilken kaross han menade heller wink

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juli 2008
Emil skrev:
Darkie skrev:
Emil skrev:

Det är V8 i nya M3:an, inte V10, den sitter i M5:an och M6:an. smile

Men ni pratade ju om 3-serien. tongue

Nja, han sa ju okey att du inte har det. Men resten av alla bmw som ägs av undomar (kan ju syfta på andra karosser) haha , men visst. Svårt att uppfatta vet inte heller riktigt vilka vi snackar om men jag ser det som Fler än 3serien big_smile

1 661 Inlägg
30 juli 2008
Darkie skrev:
Emil skrev:
Darkie skrev:

Nja, han sa ju okey att du inte har det. Men resten av alla bmw som ägs av undomar (kan ju syfta på andra karosser) haha , men visst. Svårt att uppfatta vet inte heller riktigt vilka vi snackar om men jag ser det som Fler än 3serien big_smile

Hehe, bra. Jag pratade faktiskt BMW  M-bilar rent generellt.
Jo, snyggt med M paket ju. Perfekt att du inte har M bleman bak med, dår är det över gränsen. smile

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juli 2008
Hardjim skrev:
Darkie skrev:
Emil skrev:

Hehe, bra. Jag pratade faktiskt BMW  M-bilar rent generellt.
Jo, snyggt med M paket ju. Perfekt att du inte har M bleman bak med, dår är det över gränsen. smile

Håller med till fullo smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
30 juli 2008
FULLGAS skrev:
Har fått lite röljus race då och då , kommer i håg speciellt 1 gång då de kom upp en gul stor och JÄTTE ful raggarbil med ca 7-8 raggare i som alla gapade å skrek ( eddie meduza på högsta volym ) dom sänkte stereon och gasa för lite race , ojojoj tänkte ja LÄTT för bakom ratten satt en stor tjej visade de sig !!!!
de blev gönt släppte upp kopplingen och iväg bar de med ett hjulspin  1an och 2 an lika så , titta till vlite snabbt och VA I HELVETE , den ligger kvar breve !! sen gasade hon  och jävlar va den stora bilen gick , efter de tar ja de mycket varsamt med raggarbilar !!!
stannade på en parkering lite längre fram( blev mycket nyfiken ) de visade sig vara 450 + hk i den och sj hade ja en 850 turbo chippad och 3" ,

Jo, gammla amerikanare är förvånansbärt snabba faktiskt smile ex. en -59 cadillac gör 0-100 på runt 11 sek å dom e inte spec små smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Sök