3076
Sök

Rödljusrace

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 augusti 2008
Drog mot en supermotard (rullande från typ 40) och var helt jämt upp till 160 där jag började dra ifrån (dom är väl inte drevade för att gå snabbare än så?). Fick tumme upp och han fick en tillbaka. smile
Harleys och liknande är skoj att dra mot också, förrutom den där nyare sportvarianten, fy fan va den går!

Men det är fan många som fegar vid rödljuset alltså. Man kan ju tycka att det borde vara fler som vill rejsa mot just mig då min bil är stor och pluffsig men då jag har elektriska avgasspjäll kör jag för det mesta odämpat och V8 skrämmer väl en del.

Jag drar mot allt och alla, även om jag är bergis på att jag loosar (typ mot corvettes eller Evos osv), fan det är ju bara skoj å se hur fort den andra bilen går lixom. smile

Amstaff skrev:
Tony_Rene skrev:
för 3 timmar sedan mellan götebor och strömstad.. morsan körde min alpina b10a å ligger bakom en jagga med plåten pd eller nått.. så morsan gasar lite tycker att de e kul rätt som det e så ligger vi i 160 å leker med jaggan.. sen ska han om å morsan bara så faan heller på norska å stampar gasen i botten och vid uddevalla bron hadde vi 260 km/h haha sen blev morsan små rädd å saktade ned till betydligt lugnare 120 så kom jaggan å fick till sin stora fasa se morsan en 43åring kvinna bakom ratten.. helvette va han glodde:P haha
ruggit stolt av morsan då:)

Hade du varit lika stolt om du hade vaknat dagen efter när din morsa är död och du sitter i en liten kuvös utan armar o ben eftersom hon halkade av vägen? tongue

Vad har det med saken att göra? Hans morsa kanske är värsta rallyföraren och kör 50 gånger bättre än dig, vad vet du? tongue

Y not
221 Inlägg
22 augusti 2008
Amstaff skrev:
Tony_Rene skrev:
för 3 timmar sedan mellan götebor och strömstad.. morsan körde min alpina b10a å ligger bakom en jagga med plåten pd eller nått.. så morsan gasar lite tycker att de e kul rätt som det e så ligger vi i 160 å leker med jaggan.. sen ska han om å morsan bara så faan heller på norska å stampar gasen i botten och vid uddevalla bron hadde vi 260 km/h haha sen blev morsan små rädd å saktade ned till betydligt lugnare 120 så kom jaggan å fick till sin stora fasa se morsan en 43åring kvinna bakom ratten.. helvette va han glodde:P haha

Hade du varit lika stolt om du hade vaknat dagen efter när din morsa är död och du sitter i en liten kuvös utan armar o ben eftersom hon halkade av vägen? tongue

inte lika nej men sedan så skulle jag tro morsan kör bil minst lika bra som mig då hon och farsan kört motor sport ihop ganska länge..

sen att tänka som du gjör är inget jag jag skulle göra iafal.. det fanns 2 bilar på denna sträcka vi utsatte så klart varran för en viss fara men man hadde ju aldrig i livet utsatt någon / några andra för den fara som finns i dessa hastigheter.. javisst man kan snakka om oansvarlighet osv men fan så länge alla som är inblandade är med på "leken" så äre ju inga problem..  så anser jag det hela iafal..

Everything thats fast. has my name written on it

Thedriftking
6 oktober 2008
vi körde med en gammal volvo 440 gl mot en golf tror jag det var kommer inte ihåg, men ialla fall det satt tre "coola" ungdomar i den och spelade hög musik och sen när det vart grönt åkte rejsade vi mot dom och vi vann ovärlägset, och vid nästa rödlyse var det lite pinsamt för dom tror jag, förlora mot en 440 gl xD

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 oktober 2008
Amstaff skrev:
Tony_Rene skrev:

VARNING VARNING!!! Moraltant på intågande! Man kan väl nästan gissa sig till innehållet i den här tråden, varför då läsa? haha...

Rejsade iaf med en kille o hans tjej i en A6, äldre modell..
Glömde bort o gasa så han drog på, var bara han o ja ute så då kan man väl leka(?) så gasade ikapp o förbi, peka med handen o hans tjej skymde ansiktet medan ja cruisa förbi hehe...
Fan måste varit den klenaste A6an eller den sämsta föraren, för min bil e ju inte supersnabb..kul iaf tyckte ja smile

Just ja, en annan rödljusrejs var med min gamla skitgolf mk2 och en mc (vet ej modell), klart ja inte vinner men kan ju alltid gasa på å se hur mkt snabbare han e tänkte jag smile
Sagt å gjort han drog på och jag efter, så började hans cykel ryka uta helvete så han fick stanna vid sidan av vägen å man körde förbi haha tongue
"Va nog inte värt detta" tänkte han säkert efteråt hehe..
Senast redigerat av Mortalis (6 oktober 2008)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
6 oktober 2008
Det roligaste var nog i våras då en Mitsubishi Evo 8 ville rödljusrejsa mot min Mercedes 190 1,8, det gick ungefär så här: rött.. gult.. grönt.. plattan i mattan och *pang* drivaxeln small av för mig och Evon försvann som en raket i fjärran... tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 oktober 2008
IceEyes skrev:
Det roligaste var nog i våras då en Mitsubishi Evo 8 ville rödljusrejsa mot min Mercedes 190 1,8, det gick ungefär så här: rött.. gult.. grönt.. plattan i mattan och *pang* drivaxeln small av för mig och Evon försvann som en raket i fjärran... tongue

Haha klockren beskrivning

neckwomen_88
6 oktober 2008
vet inte hur det kom sig, men rätt som det va så stod jag vid rödljuset, i min lilla volvo 440, bredvid en Dodge Ram med två medelålders män i xD

...låt oss säga att 440:n nästan dog på kuppen, men att det var dagens skratt iaf ^^

btw - inte alls lika många som kommer upp o vill leka vid rödljus nu med trans am:en som förut när man körde e36...
Senast redigerat av neckwomen_88 (6 oktober 2008)

Meister
6 763 Inlägg
6 oktober 2008
Jag åkte ifrån en M5:a med 740in... Stod m på bakluckan så de måste de har varit. Knappast. En helslut 518 typ. De är den enda skalpen jag har hitills big_smile

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
6 oktober 2008
har inte körkortet än men kan dra en liten rolig historia från moppetiden. Hade en trimmad derbi senda motard, svänger ut från gatan där vi bodde då, släpper förbi någon nyare bmw med 5st "coola killar som flashar i nya beemern" så ligger han och bromsar när jag e bakom. så jag lägger mig i andra filen och börjar gasa, då gjorde han också de men jag körde om honom... sen låg han efter mig i 1mil och dom andra försökte kasta saker på mig.. Skulle va kul o höra vad han sa när hans bmw blev ifrån axxad av en moppe smile

1 270 Inlägg
6 oktober 2008
första dagen jag fick körkort kom det upp en tjej en i grön golf 3:a och ville rejsa, jag tänke faan jag åker ju ford det går ju inte, men iaf tryckte gasen i botten när det vart grönt men inte fan hjälpte det. vart ifrån åkt så det sjöng om det big_smile

Dalarna
156 Inlägg
6 oktober 2008
riktigr rolig läsning det här big_smile

Dalarna

Har alltid rätt!
689 Inlägg
6 oktober 2008
hehe roligt att läsa big_smile

Jadå, man va på väg hem från bion (sergel i sthlm) med 4 pers med sig min ford sierra..  åker ut på sveavägen där vi stannar bredvid en riktigt fet jänkare! satt 3 killar i den o försökte få över brudarna i min bil till deras big_smile

På skoj varva ja lite me symaskinen.. Han varva tebax, satans vilket muller! Jag varva lite mer o sen när de blev grönt stod vi på gasen! big_smile  helt sinnessjukt kul!  Körde till nästa rödljus och jag VANN! big_smile

Dock så tror ja att han drog sej ur sad  men kul va de! big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Thedriftking
6 oktober 2008
kom på en gång till, men det är inte rödlyse race utan vi försökte åka ikapp med en m5 smile
vi kommer ut på stora vägen från göteborg och då ser jag en m5 komma bakom oss och han kör om och jag säger till chaffisen att köra i kapp och vi kör det (volvo 850) vi blinkar med helljuset och tutar lite och han gasar och vi hänger på, vi tutar lite till och han drar iväg och vi drar plattan i mattan men vi hinner inte ikapp honom. ca 3km efter det kommer vi ikapp och kör om i ca 150 och hälsar lite fint till honom men vi var tvungna att svänga kort efter det sad så han sticker i säkert 200.

det var en jag kom ihåg, lite kortfattat men ändå smile

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
6 oktober 2008
Det kom en porsche boxter..o  han hörde att min bil hade japs på..så han började gasa o ja tänkte : vad e de med honom nu? så ja ba ok ja fattar..ja la i ettan  o satte på antispinn så den inte skulle spinna..sen 2 och sen stängde ja av a bara gasa p..o brände honom så totalt

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Eliminator
1 441 Inlägg
6 oktober 2008
Sedan vaknade du ur din sköna dröm? *LOL*

/Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Bayerische Motoren Werke
14 Inlägg
6 oktober 2008
rejsade med Cobran mot en Camaro med värsta sport avgassystemet:P Vi stod vi en två filig rödljudkorsning och när de blev grönt så gasa vi på. Cobran spann på 1:an och 2:an men jag tog han i slutändan. men jag måste säga FAN va grymt de lär när 2 st v8:er drop på fullt!!

Leg. nöt
460 Inlägg
6 oktober 2008
Minns ett rejs i sommras.. Kom "glidande" i 740in me stereon på hög volym, stanna till vid röljuset (tvåfiligt), kom en nyare BMW stanna i filen bredvid å börja gasa, fatta ju direkt va han ville, mycket riktigt rejs blev de... Rött.... gult.... grönt... å frånåkt blev ja..

Senare samma dag, samma plats fast i farsans saab istället.. kom samma bil blev rejs igen... Rött...Gult...Grönt... å så drog ja ifrån han.. Sluta me att han skulle ge mej stryk pga att ja åkte ifrån hans BMW i en SAAB... Vadå dålig förlorare..? yikes

Annars e röljusrace skitkul.. alltid lika kul å hetsa tyskar i sina BMW:s å MB:s... big_smile
Senast redigerat av 740Rob (6 oktober 2008)

SAAB

12 Inlägg
6 oktober 2008
man har ju försökt att dra nån ibland vid rödljusen, men det brukar för det mesta gå så att folk inte ens märken när man står på för fullt =/ alla bara försvinner frammåt trots att de bara kör på som vanligt sad

kan kanske bero på att man kör en liten hundkoja mini 1000 med sina 34 invalida shetlandsponnies tongue

188 Inlägg
6 oktober 2008
en nissan 200SX s14 som ville rejsa, han låg endast 1 billängd framför mig...

Adrenalinjunkie
100 Inlägg
6 oktober 2008
Det lätt roligaste rödljus-racet var med en polares epa förra året någon gång, han har en STOR Scania Vabis 66:a (lastbil från 1966) med extra förlängd hytt och grejer.. men när vi stod vid ett rödljus så kom den upp en av Uppsala länstrafiks lokalbussar brevid å började tokvarva fast han hade nästa full buss.. lol och självklart är inte david sämre han big_smile (endast gnistdämpare på raka diesel-6an wink )
men när det blev grönt drog bussen oss ganska helhårt.. inte precis kortstegad låda i en vabis tongue

HMC
Heaven MotorClub

Sök