2868
Sök

Rödljusrace

12 086 Inlägg
21 augusti 2009
Memme skrev:
vad räknar ni med dra?

10 m, 20m, 400m , eller till nästa rödljus? eller bara över korsningen?

Rödljusrace är toppen, idioten som vågar köra fortast inne i stan vinner typ  wink

461 Inlägg
21 augusti 2009
Nisse1 skrev:
Sebbe_ skrev:
Andreas 940 skrev:
335 är inte så snabba, jag drog en sån på motorvägspåfarten. Visserligen hade den automatlåda men det ska ju inte göra så stor skillnad på en modern bil.
Om du lättar din Opel och övar på att göra snabba starter kommer du nog åtminstone kunna dra jämnt med en sån. smile

335 har 306hk och gör 0-100 på ca 5,5... är väl rätt okej prestanda? tongue Räcker nog inte med att bara lätta opeln... tongue

Haha tvekar nog på att min färja klarar att köra jämt med en 335 tongue
136 hk och 1600 kg, nja wink 0-100 på 10s big_smile

Nä, nu tas det i för mycket ser jag. Har själv ägt en opel omega 2.0 16v och en kompis har en sådan. De är så otroligt slöa, en sådan åker inte ifrån många bilar. Spinna på grusparkering är väl något den knappt orkar heller. På lägre varv är den allra svagast.

smile
Senast redigerat av von_blad (21 augusti 2009)

BMW - Better Make Way

175 Inlägg
21 augusti 2009
von_blad skrev:
Nisse1 skrev:
Sebbe_ skrev:

335 har 306hk och gör 0-100 på ca 5,5... är väl rätt okej prestanda? tongue Räcker nog inte med att bara lätta opeln... tongue

Nä, nu tas det i för mycket ser jag. Har själv ägt en opel omega 2.0 16v och en kompis har en sådan. De är så otroligt slöa, en sådan åker inte ifrån många bilar. Spinna på grusparkering är väl något den knappt orkar heller. På lägre varv är den allra svagast.

smile

Så slöa är dem inte, min går iaf bättre än 940 GL 131 hk, klarar att sladda lite torr rondell på 2an smile
Men någon räser är det inte smile

461 Inlägg
21 augusti 2009
Nisse1 skrev:
von_blad skrev:
Nisse1 skrev:

smile

Så slöa är dem inte, min går iaf bättre än 940 GL 131 hk, klarar att sladda lite torr rondell på 2an smile
Men någon räser är det inte smile

Då har du tur, din måste vara ovanligt pigg! smile Eller så har vi haft något fel på våra bilar.. hmm

BMW - Better Make Way

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
21 augusti 2009
jag har blivit från åkt(eftersnacket) av en bmw 325 e46 en gång.. jag körde skit lugnt sen kom bilen in på höger filen jag körde lugnt fortrande men plötsligt killen bara vxlde ner o drog iväg som tok.. några dagar efter hörde man att man bli från åkt av killen bland folk.. vilken idiot...

58 Inlägg
21 augusti 2009
He He, så e det väldigt ofta. Bara för att någon finnig 20åring drar på med sin 740 Turbo och man inte kör ifrån dom med Ferrarin, tror dom att volvon faktiskt kör ifrån mej smile
Dom har inte ens tänkt tanken på att man knappt rört gasen ha ha.

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu

979 Inlägg
21 augusti 2009
_lee_jr skrev:
jag har blivit från åkt(eftersnacket) av en bmw 325 e46 en gång.. jag körde skit lugnt sen kom bilen in på höger filen jag körde lugnt fortrande men plötsligt killen bara vxlde ner o drog iväg som tok.. några dagar efter hörde man att man bli från åkt av killen bland folk.. vilken idiot...

känner igen det där:) Jag blev visst från åkt av en peugot 205gti utan problem när ja körde runt i stan:P Väl på infartsleden ett par dagar senare så va de nog han som blev från åkt. Folk pratar för mkt, ska de va race så ska de, de ska vara fair fght från början

Hpc

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
21 augusti 2009
vem är vinnaren i ett rödljus race? jag brukar tävla om acc, 0-100, vad kör ni efter?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

175 Inlägg
21 augusti 2009
AnderssonE30 skrev:
_lee_jr skrev:

känner igen det där:) Jag blev visst från åkt av en peugot 205gti utan problem när ja körde runt i stan:P Väl på infartsleden ett par dagar senare så va de nog han som blev från åkt. Folk pratar för mkt, ska de va race så ska de, de ska vara fair fght från början

Jag körde ifrån en Supra häromdagen på motorvägen, vann jag rejset då?roll big_smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 augusti 2009
båge skrev:
vem är vinnaren i ett rödljus race? jag brukar tävla om acc, 0-100, vad kör ni efter?

Jag brukar köra tills nästa rödljus ifall det är en sådan sektion av väg att rödljuskorsningar kommer rätt många på raken, eller tills den andra ger upp alternativt åker ifrån mig smile Ställer alltid upp, och gärna med hjulspinn ifall motparten verkligen VISAR att han/hon vill köra, inte fular och står och låtsas som ingenting sen spettar fullt, det är samma sak som Lee skrev om tidigare fast från stillastående.

För övrigt så tycker jag att det är kul att köra oavsett, vem som vinner spelar mindre roll då det är kul oavsett smile "SÅ PRATAR EN FÖRLOARE!" well om det är så någon tycker så får de väl ta hit sitt a-game och ett stort leende =P
Senast redigerat av Mechanimal (21 augusti 2009)

"When innovation meets passion!"

801 Inlägg
21 augusti 2009
Inget rödljusrace.. men körde på kapp med en svart Saab 9-5 genom stan härom natten. den vart antagligen orginal eftersom vi drog jämt tongue

Attans trevligt var det iaf!

Edit : Såg nu att det handlade om det töntigaste som muckat race med en.. jadu.. Det måste vara en gammal merca diesel med en ung grabb i tongue
Senast redigerat av Roundcube (21 augusti 2009)

806 Inlägg
21 augusti 2009
Memme skrev:
vad räknar ni med dra?

10 m, 20m, 400m , eller till nästa rödljus? eller bara över korsningen?

aa de e väl så att man drar tills någon inte vågar mer^^ eller om det kmr ett till rödljus! men jag älskar motorvägs rejs å landsvägs rejs:D

81 Inlägg
24 augusti 2009
Det töntigaste racet jag vart med om var när jag var ute och gasade med min 760GLE helt original men.... med sportsystem,då dyker det upp en lirare med en vanlig 740GL FY F-N va pisk han fick.
Hur kan någon med en 740GL kaxa med en 760GLE, inte många bilar kör ifrån min 760 jag menar bara vridet krossar det mesta. Jag tror jag kör ifrån (0-100) dom flesta USA bilar och Jappsar:cool:

MVH
Cobra Jet

pnorberg
24 augusti 2009
Med min gamla Corolla muckade jag med varje bil man stod bredvid i rödljusen, dem som följde med visade mig alltid var skåpet skulle stå. smile

Bästa rödljusrace jag någonsin kört var för många år sedan och hade en topphastighet på ca 70km/h, vinter, isigt i korsningen, hade lånat mors MB c250 tds och tagit en tripp till Luleå, vid ett rödljus racear jag och en BMW e34 kombi, dock så går det inte så bra för någon av oss då bakhjulen inte vill få fäste. smile

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
24 augusti 2009
va på väg hem nu när de glider upp en saab 900 gamla karossen, mattsvart med 2 oranga viper streck över bilen.. han hängde på bra men gled sakta ifrån honom.. räknas det som vinst? kul va de iaf! tongue

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 augusti 2009
Har väl inte muckat med nåt direkt töntigt, men jag blev muckad med i gbg för länge sen. Hör et motor varva till ett par gånger och jag kollar i backspegeln.. Inte den, där satt en tant i en Volvo.

Bredvid mig till höger rullar det upp en gammal Fiat 500 som låter udda. Hmm tänkte jag och varvade min dåvarande bil, en Camry 88.. Lät mest som en symaskin i jämförelse.

Han flinade lite och när det blev gult satte sig den lilla bilen på bakhjulen och satte iväg nåt så inåt helvete!
Jag satte väl efter lite men slaget var ju redan förlorat, men jag såg att han hade svängt in på en mack längre ner.
Han flinade när jag rullade in på samma ställe.

-Nu blev du nog fundersam, sa han..

-Eh, jodu.

Han öppnade bakluckan, där satt en Ford V6 med en turbo på. Han hade dolda wheeliebars bak under stötfångaren.. Okej sa jag med ett garv.. Hade så gôtt! smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

653 Inlägg
24 augusti 2009
rejsa en gammal sleten diesel pickup för ett tagsen, trodde först han bara skoja o försökta göra så ja skulle dra o han stå kvar men han började dra på så ja haka på o körde föri smile

måste dock säga att motorvägsrace e roligare!

Smoke tires not drugs

122 Inlägg
24 augusti 2009
Jag kör en Passat med W8, ständigt folk i skitbilar som försöker piska en för att man kör en Passat, vilket oftast misslyckas.

Har ingen speciell historia än, nån Saab 9-3 1.9TD, Toyota Prius(yikes) och Golf V5 4M som försökte dra mig på motorvägen när jag hämtade hem bilen. Resultatet var väl inte så bra för dom kanske.

677 Inlägg
25 augusti 2009
När bilen funkade blev jag ofta uppraggade av mc åkare vid rödljus, troligen trodde de att jag hade mer underhuven än vad jag hade smile

Fast bästa minnet måste vara i maj någon gång när en vit supra mk4 ställer sig brevid mig och försöker dra om... jävlar va jag drog honom... visade sig iofs senare att det var en NA med automat....

Oftast blir jag dragen hehe

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 augusti 2009
Cobrajet skrev:
Det töntigaste racet jag vart med om var när jag var ute och gasade med min 760GLE helt original men.... med sportsystem,då dyker det upp en lirare med en vanlig 740GL FY F-N va pisk han fick.
Hur kan någon med en 740GL kaxa med en 760GLE, inte många bilar kör ifrån min 760 jag menar bara vridet krossar det mesta. Jag tror jag kör ifrån (0-100) dom flesta USA bilar och Jappsar:cool:

jag hoppas verkligen att det där var ironi och en släng sarkasm haha xD

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök