3089
Sök

Vw golf 2 1,8 Högt vinande ljud och orolig tomgång !

32 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Tjenare, har ett grymt irriterande problem på min gamle golf 2! Kommer ett högt vinande ljud från motorn, låter som det kommer nerifrån kammen men är skitsvårt att lokalisera, låter nästan som en dålig fläktrem och det låter på alla varvtal, även när jag kör med växlar i och även i friläge så troligen inget med växellådan eller uttrampningslager?  Problemet är att jag kollat det mesta nu så som kamremmen, spännrulle, generator, vattenpump, servo etc. Är det någon som haft liknande problem ? vevlager etc känns lite långsökt och blir ju mer ett knackande ljud. Bilen är från -91 och gått 14100mil och gubben som haft den köpte den ny och servat den enligt konstens alla regler. Sen är den lite orolig på tomgången, har tittat över så att inte kamremmen hoppat en kugg och ställt in den rätt ett flertal gånger. Kollat över insug/förgasare. Vet dock att ett fordonsprogram har grejat med bilen så allt kanske inte har blivit helt hundra för ägaren innan mig trodde felet på tomgången kom efter den varit inne där för byte av kamremmen! Tack på förhand och hoppas någon kan hjälpa mig att lokalisera felen! MVH // Sakarias big_smile
Senast redigerat av Yzter (20 mars 2013)

Turbo!

141 Inlägg
21 mars 2013
Kolla så du inte har hål på undersidan av slangen mellan bromsservo och insug, det ger dålig gång, och ibland ett vinande ljud

Jag fixar din A/C, skicka PM

32 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Ska kolla detta, la märke till att om man pumpar lite på bromsen hårt några gånger så dör nästan bilen.

Turbo!

2 250 Inlägg
21 mars 2013
Lossa slangen ovan vid insugningsröret. Sätt för fingret
Blir det tyst så är det endera backventilen på slangen eller själva bromsservot som felar.

32 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Ska kolla detta ! smile

Turbo!

Sök