2824
Sök

Varvräknare "givarn" b230a 745 samt andra mätare och El fel..

56 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Tjena ! har nyligen satt i en b230a.. När jag väl satt i motorn var det 2 mätare som strulade.. Dels varvräknaren, var sitter denna givaren på b230a? för jag antar att den sitter på motorn typ svänghjulet..? Sen den andre var att tempmätaren går i botten när motorn blivit varm.. Sen så när jag blinkar vänster så sätter vindrutetorkarna på och inga blinkers ifram blinkar endast bak.. allt detta uppstod efter motorbytet..

Tacksam för alla svar.

Mvh Kallonen

460 Inlägg
20 mars 2013
Victorkallonen skrev:
Tjena ! har nyligen satt i en b230a.. När jag väl satt i motorn var det 2 mätare som strulade.. Dels varvräknaren, var sitter denna givaren på b230a? för jag antar att den sitter på motorn typ svänghjulet..? Sen den andre var att tempmätaren går i botten när motorn blivit varm.. Sen så när jag blinkar vänster så sätter vindrutetorkarna på och inga blinkers ifram blinkar endast bak.. allt detta uppstod efter motorbytet..

Tacksam för alla svar.

Mvh Kallonen

nej varvräknaren mäter strömmen på tändspolen, alltså ska kabeln gå till den..

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

56 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
Victorkallonen skrev:

Tacksam för alla svar.

Mvh Kallonen

nej varvräknaren mäter strömmen på tändspolen, alltså ska kabeln gå till den..

jaha.. åh fan, det visste jag inte.. Tack så mycket ! smile alltså sitter den i " ett av kontaktstyckena eller sitter den för sig själv ? smile

Sök