3152
Sök

När byter ni till sommardäck?

Trummis
404 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Jaa då var det ju snart dags igen smile Bort med de tråkiga vinterhjulen och på med sommardäcken. Tyvärr har ju vintern hållit sig i lite här i Sverige. Är det fortfarande kanske lite tidigt att byta?

När byter ni?

264 Inlägg
24 mars 2013
Det är väl lite tidigt än ja, men jag har redan tagit ut m5an med sommardäcken smile vissa dagar går det knappt att köra när snön faller dock. annars brukar det ju vara riskfritt runt påsk att lägga på sommardäcken.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
24 mars 2013
När det är väder för det!

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

pim_pim
24 mars 2013
April nån gång.

Dumpersförare.
970 Inlägg
24 mars 2013
Korkad tråd. byter såklart när vintern är slut.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Trummis
404 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
VolvoCoffe skrev:

Det är väl underförstått. Vid vilket datum slutar vintern för dig?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
24 mars 2013
Naikon skrev:
VolvoCoffe skrev:

Det är väl underförstått. Vid vilket datum slutar vintern för dig?

Ännu mer korkat, hur ska vi veta när vintern slutar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

904 Inlägg
24 mars 2013
Bytte förra veckan :-)

AUTOTECH S60 power

huh?
10 427 Inlägg
24 mars 2013
Byter när det definitivt är plusgrader tidiga morgnar och kvällar. Men kör ju med dubbdäck så byter
nog oavsett väderlek innan den 15:e april tongue (Om det nu inte ligger några dm snö på vägen).

Edit: Brukar byta till vinterdäck på hösten när temperaturen börjar gå ned under +5 (typ början av oktober).
Senast redigerat av steifan (24 mars 2013)

4 261 Inlägg
24 mars 2013
yes super korkat^^ man får ha vinterdäck på så länge det är vinterväglag,,och jag ser fortfarande snö ute så..sätter på sommardäck så fort jag vet att det är ingen mer snö ute:))) vanligtvis efter mitten av april

smarta killar som byter till sommardäck innan det:) får garva när aftonbladet skriver om olyckor på e4;))

gör alltid min dag iaf.

Team Breehäng
1 623 Inlägg
24 mars 2013
Byter om ett par veckor skulle jag tro när de tinat lite mer smile

R1 3 &#12484;
&#9492;&#9532;&#9508;
2 4

237 Inlägg
24 mars 2013
Onsdag eftermiddag slutar jag tidigt och då åker de på hur kallt det än är. Ska resa bort över v.14 och orkar/hinner inte ligga och byta däck det första jag gör när jag kommer hem.
Mammas bil har dubbdäck och står hemma på torsdag, så kan i värsta fall åka med den ifall det skulle bli alltför mycket snö/halka för att kunna åka säkert med sommardäcken.

1 213 Inlägg
24 mars 2013
Aldrig, sommarbilarna står i varmgarage på vintern. I början på April tas en av dom ut, den andra när det blir varmare ute.
Vinterbilen en Merca, hade vinterdäck monterade när köpte den, kommer den alltid ha i min ägo. Skönt slippa skifta på egna fordon.

På jobben där skiftar vi i början på April, kan ju inte ha fordonen stående om det skulle vara halt 31 Mars för de skulle kosta för mycket.
Senast redigerat av Lina- (24 mars 2013)

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

1 412 Inlägg
24 mars 2013
Dodgen som ska rulla i år har redan M&S däck som inte är vintergodkända i sverige så den har väl redan någon sorts sommardäck på. smile

:p
52 Inlägg
24 mars 2013
Nästa vecka smäller det! smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 mars 2013
Ännu en fördel med dubbfritt. Man behöver inte stressa, men när det kryper över 10 regelbundet måste man byta annars tar de slut på nolltid. Som det känns nu är det motsvarande januariväder här tamejfan. Kanske blir byte i augusti.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
24 mars 2013
hehe många som byter till sommardäck föööör tidigt. ser ni inte att det är snö och is ute fortfarande?
varför så bråttom?

2 400 Inlägg
24 mars 2013
panda666 skrev:
hehe många som byter till sommardäck föööör tidigt. ser ni inte att det är snö och is ute fortfarande?
varför så bråttom?

Det beror väl kanske på vart man bor tongue

Här i sundsvall/timrå så är det ganska mycket snö men i malmö är det kanske dags för sommardäck redan smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
24 mars 2013
Inte än på ett tag iallafall.. 8 minus i natt.

Och så vräkte de snö tidigare i veckan, så man vet aldrig.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök