2864
Sök

Racingbromsar 855 turbo (210 hk)

4 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
Någon som vet någon bra hemsida man kan hitta bra racingbromskit till volvo 855 turbo (210 hk) ??

4 822 Inlägg
29 mars 2013
beror ju helt och hållet på vad du är ute efter, helt kit med stora flerkolvs ok och stora skivor och belägg eller bara byta ut bygeln som håller fram oket så du får på 302mm skivor istället för 280mm som sitter original och bara byta till bättre skivor och belägg?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

7 274 Inlägg
29 mars 2013
Peansweden brukar jag rekomendera till folk som letar bromsar.
Dom är duktiga!

4 822 Inlägg
29 mars 2013
jo det är dom men tyvärr rätt dyra, går att få tag på samma grejer fast billigare på andra ställen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Ung&Dum
430 Inlägg
...has left the building...
4 474 Inlägg
29 mars 2013
Hur skall bilen användas? Daily driver? Bana? Show? Vad är viktigast: bromsverkan eller optik? Eller båda? Hur mycket får det kosta? Har du möjlighet att tillverkar egna "byglar" och/eller bells om det skulle behövas?

Jag satt i samma sits som du för några år sedan. Mina krav var: Bättre bromsverkan än original. Större skivor med flerkolvsok, flytande nav. Snygga ok. "Bolt on". Prisvärt (var villig att betala upp till 50" för ett kit runt om). Kontaktade PEAN som tog fram ett AP-Racing kit som landade på dryga 40", nackdelen var att det inte var bolt on, dvs jag hade fått strula med tillverkningen av "byglar" och bells. Talade först då om för Per (bromsguru hos Pean) vilka mina krav/mål var (se ovan!). Hans förslag blev ett kit från en asiatisk tillverkare som de tydligen (då?) kunde ordna. Efter detta var jag helt säker på att ett "asien kit" skulle motsvara mina krav mer än väl. Vilket de bevsligen gör nu när de sitter på bilen. Härligt bett, snyggt utseende o till rätt pris (ca 35"), o dessutom så gott som "bolt-on".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 679 Inlägg
29 mars 2013
Ipdusa.com har tagit fram en sats med stora skivor och stora Porsche ok smile
Kostar lite men tufft och bra bromsförmåga.
Minst 17" fälgar måste användas har jag för mig smile
Vet inte hur mycket TS har råd med eller vad det ska användas till smile

4 Inlägg
4 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
hittar inga hela kit med ok och skivor fram och bak... sad

1 624 Inlägg
30 mars 2013
ebay ofc.

4 Inlägg
1 april 2013