3388
Sök

Volvo S60 T5 2005 - hur mycket tål kopplingen innan den rasar?

flumberg
1 april 2013
Trådstartare
nån som vet hur mycket en original koppling till volvo S60 T5 2005 pallar ?
grannens är på väg att ta slut & han har precis chippat bilen & slängt på 3 tums hela vägen & effekten är uppskattad runt 330-350 hk

Kan nån annars tipsa om vart man kan få tag på en ny eventuellt performace koppling till ett bra pris ?

Mvh

265 Inlägg
1 april 2013
ska du trimma ditt kjoskmongo?

nu med 470 hk

A.Sörman
1 299 Inlägg
1 april 2013
Är ju en Jäkligt bra standard koppling i dessa bilarna..Jag kör min med standard än utan att den slirar 405hk/611nm

Men en dag kommer den ju ta slut å då blir det väll dessa grejerna
http://atechmotor.com/volvo/s60/t5-05/d … plingskit/

Mvh Andreas

flumberg
2 april 2013
Trådstartare
X40Mackan skrev:
ska du trimma ditt kjoskmongo?

Haha nej då ditt knäckebröd, som det står så har grannen lite problem med sin koppling på sin kärra nu eftrr han chippa den å så smile

flumberg
2 april 2013
Trådstartare
Drunk skrev:
Är ju en Jäkligt bra standard koppling i dessa bilarna..Jag kör min med standard än utan att den slirar 405hk/611nm

Men en dag kommer den ju ta slut å då blir det väll dessa grejerna
http://atechmotor.com/volvo/s60/t5-05/d … plingskit/

Mvh Andreas

Då borde det väl inte vara nån större fara att köra original koppling igen om din pallar, eller tycker du han bör byta direkt när han ändå byter? Han ska inte göra nåt mer med bilen så effekten kommer ju ligga på samma som han har nu smile

Mvh

A.Sörman
1 299 Inlägg
2 april 2013
Ska han inte göra något mer så klarar han sig.Men ska han sälja bilen kan det var ett stort plus med bättre koppling då många trimmar dom till 400hk smile

flumberg
3 april 2013
Trådstartare
Drunk skrev:
Ska han inte göra något mer så klarar han sig.Men ska han sälja bilen kan det var ett stort plus med bättre koppling då många trimmar dom till 400hk smile

nä han ska nog stanna där han är nu smile tack för infon iaf !

Sök