Hur är dessa ställbara? ser ingen skruv där man skruvar så fjädern trycks ihop eller inte, jag skrev "bara inte för att vara elak." Men jäklar så du tände till ser bara dämpare utan fjädrar
edit: Har inget att nypa ihop fjädrarna med.
grejjen är att om man inte måste ha just ställbart så får man mycket bättre grejjer för samma pengar ! och bilen blir låg ändå om du väljer rätt fjädrar
det är ju inte så ofta man ändrar höjden på bilen ändå
Glömt skriva att jag kommer justera höjden varje vinter och sommar, går inte här uppe i norrland att köra sänkt på vintern, lär fastna vid varje snöfall över 1dm
Vet inte om de är tillåtet, men, jag har D2 coilovers på min M3a som du skulle kunna få köpa om de är intressant? Vet inte säkert om de passar din bil, men, de borde de väl göra? Eller?
Ne jag har separat fjäder och dämpare bak... som på andra bilden ingen ställbar topplagring, utan fast(lilla bilden till höger, den andra där, svart topplagring)
Inte jag som köpt dom så vet inte säkert vad det är, men vet hur de ser ut...
Hur är dessa ställbara? ser ingen skruv där man skruvar så fjädern trycks ihop eller inte, jag skrev "bara inte för att vara elak." Men jäklar så du tände till ser bara dämpare utan fjädrar
edit: Har inget att nypa ihop fjädrarna med.
grejjen är att om man inte måste ha just ställbart så får man mycket bättre grejjer för samma pengar ! och bilen blir låg ändå om du väljer rätt fjädrar
det är ju inte så ofta man ändrar höjden på bilen ändå
Glömt skriva att jag kommer justera höjden varje vinter och sommar, går inte här uppe i norrland att köra sänkt på vintern, lär fastna vid varje snöfall över 1dm
då ska du passa dig för fulcoilsen, gängorna är ofta hel kass efter en sässong bättre att satsa på lite kvalité då ! vet inte hur k-sport/d2/xyz är ? bör va bättre grejjer än fulcoilsen iallafall
grejjen är att om man inte måste ha just ställbart så får man mycket bättre grejjer för samma pengar ! och bilen blir låg ändå om du väljer rätt fjädrar
det är ju inte så ofta man ändrar höjden på bilen ändå
Glömt skriva att jag kommer justera höjden varje vinter och sommar, går inte här uppe i norrland att köra sänkt på vintern, lär fastna vid varje snöfall över 1dm
då ska du passa dig för fulcoilsen, gängorna är ofta hel kass efter en sässong bättre att satsa på lite kvalité då ! vet inte hur k-sport/d2/xyz är ? bör va bättre grejjer än fulcoilsen iallafall
Har läst att det går bra om man fettar in gängorna ordentligt varje gång så skall det gå har inte tänkt ha kärran mer än 2 år till då blire nytt.
Fjädrar finns bland de tre länkarna? Tände till och tände till, du var otrevlig och jag ångrar redan att jag ger dig ett förslag på en riktigt schysst setup. Du skrev inget om att grejerna måste vara ställbara utan att du ville få ner bilen mot marken vilket denna setup utför på ett betydligt bättre sätt än kina coilovers.
J3n5 skrev:
Richtenb skrev:
Sug på den du kompis. Innan man spyr galla över medlemmar som faktiskt försöker hjälpa till på forumet.
Hur är dessa ställbara? ser ingen skruv där man skruvarså fjädern trycks ihop eller inte, jag skrev "bara inte för att vara elak." Men jäklar så du tände till ser bara dämpare utan fjädrar
Fjädrar finns bland de tre länkarna? Tände till och tände till, du var otrevlig och jag ångrar redan att jag ger dig ett förslag på en riktigt schysst setup. Du skrev inget om att grejerna måste vara ställbara utan att du ville få ner bilen mot marken vilket denna setup utför på ett betydligt bättre sätt än kina coilovers.
J3n5 skrev:
Richtenb skrev:
Sug på den du kompis. Innan man spyr galla över medlemmar som faktiskt försöker hjälpa till på forumet.
Hur är dessa ställbara? ser ingen skruv där man skruvarså fjädern trycks ihop eller inte, jag skrev "bara inte för att vara elak." Men jäklar så du tände till ser bara dämpare utan fjädrar
edit: Har inget att nypa ihop fjädrarna med.
Som du ser så måste jag kunna höjja och sänka bilen, var lite otydlig i mitt första inlägg. det är inte möjligt att köra såpass lågt året runt som daily driver här uppe
Fjädrar finns bland de tre länkarna? Tände till och tände till, du var otrevlig och jag ångrar redan att jag ger dig ett förslag på en riktigt schysst setup. Du skrev inget om att grejerna måste vara ställbara utan att du ville få ner bilen mot marken vilket denna setup utför på ett betydligt bättre sätt än kina coilovers.
J3n5 skrev:
Hur är dessa ställbara? ser ingen skruv där man skruvarså fjädern trycks ihop eller inte, jag skrev "bara inte för att vara elak." Men jäklar så du tände till ser bara dämpare utan fjädrar
edit: Har inget att nypa ihop fjädrarna med.
Som du ser så måste jag kunna höjja och sänka bilen, var lite otydlig i mitt första inlägg. det är inte möjligt att köra såpass lågt året runt som daily driver här uppe
men kolla noga hur coilsen sänker som minst ... mina sänkte ganska mycket när jag hade de högt upp, körde jag de i botten tog fronten i marken, höll på att knäcka läppen när jag sänkte ner den från domkraften
Fjädrar finns bland de tre länkarna? Tände till och tände till, du var otrevlig och jag ångrar redan att jag ger dig ett förslag på en riktigt schysst setup. Du skrev inget om att grejerna måste vara ställbara utan att du ville få ner bilen mot marken vilket denna setup utför på ett betydligt bättre sätt än kina coilovers.
Som du ser så måste jag kunna höjja och sänka bilen, var lite otydlig i mitt första inlägg. det är inte möjligt att köra såpass lågt året runt som daily driver här uppe
men kolla noga hur coilsen sänker som minst ... mina sänkte ganska mycket när jag hade de högt upp, körde jag de i botten tog fronten i marken, höll på att knäcka läppen när jag sänkte ner den från domkraften
Min har redan M-chassie, ca 15mm lägre från orginal, men de ska kunna sänka 30mm som minst fram, alltså blir det 15mm till som högst för mig, vilket är helt ok och funkar vintertid Det är fronten som jag egentligen mest vill ha ner.