Hejsan!
Vet att det finns massor med trådar och har kikat igenom dom jag hittat och försökt.
Just nu skulle jag bara vilja köra ner saaben i ett gruvhål..
För tcs började krångla förra året i Augusti lite smått, och trodde jag hade fixat det, men nu efter första provturen för i år med saaben så insåg jag att så var inte fallet
Tycker mitt problem skiljer sig lite från andras ändå.
Den går skit bra när man kör med den som vanligt, antispinnen fungerar, och fungerar även att stänga av den.
Men oftast då jag kört den varm, och ska typ in och handla 5 minuter eller liknande, då när du startar den, så vill den dö, den har ingen tomgång utan du lär fixa det själv med gasen. Lyckas du åka iväg med bilen så går den ju helt okej, men den laddar bara 0,3-0,4. Och så fort varven kommer under 800-900 så dör den. Sen lyser tcs-lampan.
Men det som sagt får den stå och kallna lite, säg 25-30 min, då funkar den. Har även testat ta bort minuspoolen en 10 min, det brukar också fungerar. Även testat att suga i vakuumslangen som går till spjällhuset några gånger, så man hör att det klickar och rör sig. Gör man det så KAN det hjälpa, men inte varje gång.
Men detta problem uppstår bara när bilen är varm, säg att du åkt iväg och åkt 10 min och stannar då är det heller inget problem. Bara när den är varm.
Det enda jag har bytt är alla vakuumslangar och backventilen som sitter vid torpedväggen. För backventilen släppte igenom luft åt båda hållen, och läste att en annan hade haft liknande problem, och han behövde bara byta den.
Så vill gärna ha lite mer tankar och idéer vad ni som kan lite om tcs tror det är.
Eller om det är så illa att jag lär byta alla ventiler + spjällhus och hela paketet, och sedan kalibrerar det osv.
tack på förhand!
Mvh Daniel