Volvo 940ltt (team skogskatt racing) inför sommaren 2013
Började som gatbil men går numera som driftingbil =D Lövit! Stort tack till... KL Racing, TCL AB, Sportstolen.se, Do88 AB, Mr Tuning, Pulse Tattoo, LMR, Tolebro Racing, Raidopower
trevligt bygge du har gjort men en fråga bara, är du nöjd med dina bilstein dämpare/fjädrar ? har nu funderat på om man ska köpa dom. är de värt pengarna ? eller tycker du man ska köpa något annat ?
Man tackar! Ska det sänkas så är Bilstein B8 sprint det bästa enligt mig, riktigt bra dämpare. angående KL Racing fjädrarna så föll dom inte mig i smaken då jag kör brett hela tiden. Men vill man ha en bil som går att köra på väg med någorlunda behag så är dom rätt. Kommer bygga coilovers med hårdare fjädrar tills nästa säsong fast behålla bilstein dämparna
-Volvo-Frallarn- skrev:
trevligt bygge du har gjort men en fråga bara, är du nöjd med dina bilstein dämpare/fjädrar ? har nu funderat på om man ska köpa dom. är de värt pengarna ? eller tycker du man ska köpa något annat ?
okej, men du är nöjd och du gillar att köra brett, då borde dom passa mej i smaken med tackar för svar och som sagt gillar ditt bygge! har även röstat på din bil 5p
ThorFinN skrev:
Man tackar! Ska det sänkas så är Bilstein B8 sprint det bästa enligt mig, riktigt bra dämpare. angående KL Racing fjädrarna så föll dom inte mig i smaken då jag kör brett hela tiden. Men vill man ha en bil som går att köra på väg med någorlunda behag så är dom rätt. Kommer bygga coilovers med hårdare fjädrar tills nästa säsong fast behålla bilstein dämparna
-Volvo-Frallarn- skrev:
okej, men du är nöjd och du gillar att köra brett, då borde dom passa mej i smaken med tackar för svar och som sagt gillar ditt bygge! har även röstat på din bil 5p
ThorFinN skrev:
-Volvo-Frallarn- skrev:
Hej, var ett tag sedan man uppdatera här. Har hänt lite smått och gott iaf. Igår satte jag i större spridare och byggde om LMM till 3" så här kommer väl lite bilder på det iaf
Kapat sönder en LMM
Sen hål i aluminiumrör för sensorn
Silikonat och dit monterat
Skitit som fan då det kokar och sprutar lite då och då
Nu ska det finjusteras sen Är det MoM i Norrköping som gäller på Lördag ses där!
3" Luftmassemätaren åkte av igen samt spridarna då jag fick problem med bränsletrycksregulatorn. Men ny är på väg från KL Racing Slänger upp bilder i veckan när grejerna åker i igen
Då var Btren och spridarna på plats igen vart även nya stift 3" LMM fick vara kvar på hyllan då man efter mkt snurr i skallen kom fram till att original matchar bäst! Måste säga att bilen går jävligt bra nu och nästa vecka åker en elfläkt på i stället
Ska man inte ha Luftmassemätaren så nära turbon som möjligt, och så långt i från luftfiltret som möjligt, för att försöka undvika eventuella virvlar som kan uppstå ? Grymt bygge iaf! grym skillnad med "lite färg"
Ska man inte ha Luftmassemätaren så nära turbon som möjligt, och så långt i från luftfiltret som möjligt, för att försöka undvika eventuella virvlar som kan uppstå ? Grymt bygge iaf! grym skillnad med "lite färg"
Det är sant, men har inte rör så jag kan flytta filtret för stunden för Lmm går inte att flytta mer. Tackar!
Då står man med rasad växellåda igen Jävla M90 skit!! Tredje lådan i år Vet någon som kommer att slänga i ZF låda till nästa sommar iaf Blir att leta M90 i morgon då mina lådor ligger i dalarna Så om någon har en M90 liggandes i Östergötland för en billig slant hojta gärna till.
Då har man fått tag i ny M90 samt fått hem en ny elfläkt från KL Racing Så i dag ska jag försöka slita mig från jobbet och skruva Börjar ju dra ihop sig för Linköpingsträffen #6 2013 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279300
Då var växellådan bytt igen Säger bara ZF 2014!! Fick i nya fläkten från KL Racing med. Blir nog bra med lite bättre kylning till helgen då man ska i väg till Linköpingträffen #6 2013
Vart dessvärre bara en bild tagen Får släng upp bilder på fläkt imorgon