JsoooN skrev:
Audin ska pensioneras till hösten och ska således ha en ny dieselbil att pendla i, finns ju dock en hel del i denna prisklass så behöver lite hjälp att reda ut någon form av topp 3.
Har efter diverse uträkningar kommit fram till att bilen får kosta max 130k, då behöver jag endast ta ett lån på en "struntsumma" och får en hel del nyare bil än om jag går ner till runt 90k.
Mina krav är enkla, Diesel, 130hk och uppåt, pålitlig, förbrukning och komfort går före prestanda, skatten ska ligga på max 4000kr per år.
Bilen MÅSTE även ha diesel/parkering/tillsatsvärmare (Kalla det vad du vill), detta är lite av ett problem då det inte verkar vara så många bilar på blocket som har detta när man läser annonstexterna, många moderna dieslar har väl dock någon form av hjälpvärmare som brukar kunna byggas om till en fullvärdig parkeringsvärmare?
Bilarna jag då spanat in lite extra på är då dessa :
E90/91 318/320D
E87 118/120D
V70/S60/S80/V50 Diesel av något slag.
Passat 2.0 TDI
A4 2.0 TDI quattro (Ska det vara en audi så ska det vara awd annars får det vara..)
Saab 93 tid/ttid.
Både manuell och automat är intressant.
Finns givetvis många fler bilar som passar in på mina krav så tipsa på om dessa.
Så vilken bil är då bäst som pendlarbil räknat på förbrukning, servicekostnader, komfort och allt sådant?
Är ganska precis 190 och fet så ingen jädra yaris.
Fortsätter forska vidare men skulle uppskatta hjälp så man inte köper grisen i säcken.
// JsoooN