2580
Sök

B230 flödar över och startar inte, tänder inte ens på startgas

119 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#1
Hej har en 744 gl -87 som det sitter en b230et block i med turbo och 531 topp jag har jettronic 2,2 i den asså från b230f från -87 har dom gröna turbospridarna till de.

Fick i alla fall ihop motorn men den starta inte skruva ur stiften och såg att dom var alldeles dränkta. Gnista hade den i alla fall men den tände inte ens till på startgas... Så vad kan va fel? Tänder den i fel läge kanske? Någon som har nån ide? Är tacksam för svar mvh anton smile


Forummoderator
26 339 Inlägg
15 april 2013
#2
Vad kör du med för tändboxar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 915 Inlägg
15 april 2013
#3
Sitter svänghjulet rätt ? (Om du har haft bort det....)
Sitter kamremmen rätt ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

119 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#4
Orginan från 2,2, spelar det nån roll hur svänghjulet sitter jag har ju lägesgivaren på kamaxeln smile


1 162 Inlägg
15 april 2013
#5
Det är bara att byta boxar och cippa dom så du slipper spridarmotstånd du måste ha lh2.4

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

119 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#6
Vrf skulle det inte funka med mitt 2,2? Bilen ska väl liksom starta?


119 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#7
Eller om ja byter tbx till mina gula spridare som jag hade innan?hur reagerar motorn då? Dom gröna spridarna har dom samma ohm tal som dom gula?


357 Inlägg
15 april 2013
#8
anton966 skrev:
Eller om ja byter tbx till mina gula spridare som jag hade innan?hur reagerar motorn då? Dom gröna spridarna har dom samma ohm tal som dom gula?

De gula spridarna är högohm och de gröna turbospridarna är lågohm och kräver motstånd.


119 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#9
Jag har ett motstånd till dom spridarna om det är det som sitter nere vid batteriet?


1 162 Inlägg
15 april 2013
#10
Det går inte att ha turbo boxar till lh2.2 annan anslutning

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

119 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#11
Fick igång den, det gick bättre än förväntat med orginal sugboxarna smile


glad
493 Inlägg
16 april 2013
#12
volvo_142racing skrev:
Det går inte att ha turbo boxar till lh2.2 annan anslutning

finns visst turboboxar till 2.2, ovanligare dock

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

119 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
#13
Va satt dom på för motorer? Asså boxarna?


glad
493 Inlägg
16 april 2013
#14
anton966 skrev:
Va satt dom på för motorer? Asså boxarna?

87 88or, tidiga 88or. byta till 2.4 ist!

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
16 april 2013
#15
med den setupen som du nämde så ska du klart chippa brännsle boxen och hällst tändboxen oxå!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

119 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
#16
Finns det chip att få tag till jetronic 2,2 da? Nu kör ja mee svarta spridare, 531 topp vx3 kam, b230et bottendel, turbo från 940 ltt, lättat svänghjul och 3" heöa vägen. Som ni kanske märkte så plocka ja ihop allt från det jag hade i garaget och de gick ju de mee förutom att ja körde slut på den klena m47an igår smile



Sök