3574
Sök

Söker renault "expert" (bromsar)

34 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#1
Tjo!

Tog en titt på min flickväns renault clio -05 idag när jag bytte däcken. Såg då att skivorna fram inte var så bra men det visste jag redan om sedan hjullagret byttes i december så skivorna fram skall bytas inom kort. Men bak såg de inte så bra ut heller och jag mätte tjockleken också. Vänster bak fick jag tjockleken till 10mm medan höger bak fick jag den till mellan 8-9mm (hade tyvärr inget skjutmått tillgängligt så det fick bli tumstock).

Är det möjligtvis dags att byta ut skivorna bak? Har försökt hitta information om vilken minsta tillåtna tjocklek är men jag lyckas inte hitta det någonstans. 10mm känns ju dock inte så jäkla farligt när det gäller skivorna bak men eftersom att det diffade 1-2mm mellan vänster och höger så kanske det är läge att byta ändå. Beläggen behövde iaf bytas och om skivorna ändå är på gång att ge med sig är det ju lika bra att byta dom också.

Så någon som kan lite mer om clio får gärna upplysa mig lite mer. smile
Senast redigerat av daekol (15 april 2013)


Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
15 april 2013
#2
Jag hade bytt skivorna fram & bak samt belägg.

Sen om du måste göra det kan jag inte svara på , jag hade gjort det bara för att få det gjort , skönt med allt nytt!
Inte så farligt dyrt heller.

Det blir som det blir!

34 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#3
Dream_ skrev:
Jag hade bytt skivorna fram & bak samt belägg.

Sen om du måste göra det kan jag inte svara på , jag hade gjort det bara för att få det gjort , skönt med allt nytt!
Inte så farligt dyrt heller.
Ja det kanske är lika bra att byta ut allt. smile



Sök