3827
Sök

1 gammal bränd musik skiva funkar, får inte till det igen

Avstängd
10 388 Inlägg
18 april 2013
druggert skrev:
it_mutt skrev:
Skivmärke?

För det är något som är rent galet avgörande har jag märkt. Varit med om spelare som bara tagit Fuji, min brors går bara med på TDK ex.vis

Så, testa att köpa en skiva av ett annat märke, och förslagsvis kanske inte det billigaste märket du hittar på.

(Jodå, noterade att du hade samma märke på de nya skivorna som den gamla, men det är inget som säger att det är "samma skiva" för det tyvärr)

har testat fuji, tdk och platinum hittils, den brända skivan som fungerar är platinum så jag köpte nya platinum skivor i tron att dom skulle fungera men det gjorde dom ju inte sad

Kanske en dum fråga, men avslutar/stänger du skivorna när du bränner? Bara en tanke som slog mig, att gör man inte det så kan det nog strula till sig

(Open session=du kan fortsätta bränna skivan efter hand, några låtar idag, några imorgon osv. Möjligheten finns iaf i Nero att "bocka i" "Close session" eller liknande, och det ska man då göra)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 april 2013
Skulle tro att filerna du försöker med är i .flac format, det funkar inte i alla spelare.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Avstängd
10 388 Inlägg
18 april 2013
te_wik skrev:
Skulle tro att filerna du försöker med är i .flac format, det funkar inte i alla spelare.

Mvh Tommy

Fast, om du bränner det som audiocd ska väl inte det spela någon roll?

Antingen konverterar väl programmet det till "audiocdformat" (i brist på bättre uttryck) eller så klarar det inte av det och säger "nope, inte idag"?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 april 2013
it_mutt skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Antingen konverterar väl programmet det till "audiocdformat" (i brist på bättre uttryck) eller så klarar det inte av det och säger "nope, inte idag"?

Inte Nero eller Windows m-player iaf när jag försökte i somras. Kanske finns någon inställning för det, men inte kikade jag så noga på det. smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Avstängd
10 388 Inlägg
18 april 2013
te_wik skrev:
it_mutt skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Inte Nero eller Windows m-player iaf när jag försökte i somras. Kanske finns någon inställning för det, men inte kikade jag så noga på det. smile

Mvh Tommy

Hmm, se där ja. Ja det var bara ett antagande från min sida, bränner bara ut mixar från mina spelningar, och det sparas som mp3, så jag har personligen aldrig försökt bränna ut flac .

Men ja, då är det ju absolut en möjlig förklaring

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 april 2013
it_mutt skrev:
te_wik skrev:
it_mutt skrev:

Mvh Tommy

Hmm, se där ja. Ja det var bara ett antagande från min sida, bränner bara ut mixar från mina spelningar, och det sparas som mp3, så jag har personligen aldrig försökt bränna ut flac .

Men ja, då är det ju absolut en möjlig förklaring

Ja, bränner du en vanlig "audio-skiva" och lägger till mp3 filer så ändras det automatiskt, iaf i de flesta program.
Trodde även jag att det skulle vara samma med flac, men tydligen inte. Gav upp det där, var smidigare att ha låtarna på moblen och använda AUX-in, kvaliten blir ju inte den bästa men inte så jättebrydd om det.

Edit: Första bästa resultat på google..
http://www.minhembio.com/forum/index.ph … pic=197814

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (18 april 2013)

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Kanske en dum fråga, men avslutar/stänger du skivorna när du bränner? Bara en tanke som slog mig, att gör man inte det så kan det nog strula till sig

(Open session=du kan fortsätta bränna skivan efter hand, några låtar idag, några imorgon osv. Möjligheten finns iaf i Nero att "bocka i" "Close session" eller liknande, och det ska man då göra)

vart finns den inställningen?

te_wik skrev:

Mvh Tommy

det är inte .flac filer

Avstängd
10 388 Inlägg
19 april 2013
druggert skrev:
it_mutt skrev:

vart finns den inställningen?

I Nero, rutan när man trycker på "bränn", så poppar rutan upp där du väljer skrivhastighet.

Där ska du också ha

"Finalisera skiva (Det går inte att skriva mer!)"

Se till att den är "ibockad" (nu tror jag iofs att den är det "av sig själv", men det skadar inte att dubbelkolla)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 april 2013
druggert skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

det är inte .flac filer

Ok! Det här är ju nästan spännande, att bränna en ljudskiva brukar ju normalt vara det lättaste som finns.

Mvh Tommy

18 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
I Nero, rutan när man trycker på "bränn", så poppar rutan upp där du väljer skrivhastighet.

Där ska du också ha

Se till att den är "ibockad" (nu tror jag iofs att den är det "av sig själv", men det skadar inte att dubbelkolla)

den var ibockad sad

te_wik skrev:
Ok! Det här är ju nästan spännande, att bränna en ljudskiva brukar ju normalt vara det lättaste som finns.

Mvh Tommy

spännande vet jag inte, tycker de är jävligt irriterande tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
19 april 2013
druggert skrev:
it_mutt skrev:

Där ska du också ha

den var ibockad sad

Ptja, då skulle min nästa gissning vara; brännaren är slut (bara en ren gissning dock)

Fast...hade du testat skivorna i en annan spelare?
Senast redigerat av it_mutt (19 april 2013)

18 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
druggert skrev:
it_mutt skrev:

Där ska du också ha

den var ibockad sad

Ptja, då skulle min nästa gissning vara; brännaren är slut (bara en ren gissning dock)

Fast...hade du testat skivorna i en annan spelare?

skivorna funkade i datorn iaf, ska testa i en annan bil imorgon så får vi se, jag återkommer smile tack för alla tips hittils smile

18 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
okej, jag gick ut och testade med 2 köpta skivor för skojjs skull och det verkar som att cd växlaren eller nått annat gått sönder, för den säger no magazine eller empty magazine eller vad det nu står även med dessa, så det verkar ju inte vara fel på de brända skivorna trots allt

Tekniker
221 Inlägg
19 april 2013
Föreslår att du tar isär växlaren å rengör den .. Brända skivor är svårare att läsa för CDn än original skivor .. Sen att det inte funkar alls nu stärker teorin att de har kommit skit på läshuvudet.. eller fukt, who knows .

Sök