Eller så är dom såna Corollorna helt enkelt. En av kollegorna tyckte hans var likadan som min, den andra körde så illa så han märkte inget den fjärde som hade Corolla körde bara i stan så det gick ju inte så fort då.
Tyvärr så har alla 4 märkena i VAG problem med rost och mycket småfel. Lite synd att dom börjat slarva så förbannat. Dom borde titta lite mera på Toyota i det läget.
Stort tack för länkarna blir att spana igenom dom.
Att Corollan har kamkedja ser jag bara som positivt Maza ska även den ha kamkedja i alla fall vad jag läst på lite olika forum.
Har även kollat på Civic, men gillar inte hur växelspaken är på dom, en polares föräldrar har haft sådan så har hunnit provköra en del gånger.
Elantra skulle kunna vara ett alternativ, men tycker att den ser riktigt billig/budget ut
Evildan skrev:
Corolla vinglig i halt väglag? har haft flera och aldrig upplevt dom som halare än andra bilar om man har vettig däckutrustning och rätt inställd framvagn (hjälper säkert en hel del om den inte är krockad 2gånger också) Visst är dom ngt lågt växlade men inte värre än flertalet andra bilar i samma storleksklass.
Corollan har kamkedja. Mazdan är inte någon dålig bil det heller, osäker på kamdrivningen dock. Av de två skulle jag ändå välja Corollan då de Toyotor jag ägt har varit mer problemfria än de Mazdor jag ägt, dessa har dock knappt krånglat dom heller.
Andra alternativ: Honda Civic? Hyundai Elantra -04 och nyare, mkt bra transportmedel inom budget. Avensis.