Okey. Vilken serie skall man satsa på för en vanlig gatbil då?
Darkus skrev:
Nej. Tyvärr. Bara BC coilovers. Finns olika modeller på dom åxå och olika prisklasser. Massor med inställningar och camberplatta sitter det på dom. Jättebra kvalitet på dom åxå. Många som kör med dom i Usa i värsta klassen i driftingen. Men det är väl lite värre modell än var jag har.
Danne_485 skrev:
Darkus skrev:
BC coilovers varje dag i veckan. Vägrar köra på annat om ja ska sänka nån bil.
Okey. Har du någon erfarenhet av de H&R dämparna jag kollat på?
Och du kan bestämma hårdheten på fjädrarna när du beställer dom. Jag köpte mina via coiloverkungen som jag fick jättebra service på. Tror ägarn är med här på garaget någonstans men glömt av vad han kallar sej för
Det räcker med BR RA modellen. Men vill du smacka ner den jättemycket så skulle ja ta BR MA
Danne_485 skrev:
Okey. Vilken serie skall man satsa på för en vanlig gatbil då?
Darkus skrev:
Nej. Tyvärr. Bara BC coilovers. Finns olika modeller på dom åxå och olika prisklasser. Massor med inställningar och camberplatta sitter det på dom. Jättebra kvalitet på dom åxå. Många som kör med dom i Usa i värsta klassen i driftingen. Men det är väl lite värre modell än var jag har.
Danne_485 skrev:
Okey. Har du någon erfarenhet av de H&R dämparna jag kollat på?
Det räcker med BR RA modellen. Men vill du smacka ner den jättemycket så skulle ja ta BR MA
Danne_485 skrev:
Okey. Vilken serie skall man satsa på för en vanlig gatbil då?
Darkus skrev:
Nej. Tyvärr. Bara BC coilovers. Finns olika modeller på dom åxå och olika prisklasser. Massor med inställningar och camberplatta sitter det på dom. Jättebra kvalitet på dom åxå. Många som kör med dom i Usa i värsta klassen i driftingen. Men det är väl lite värre modell än var jag har.
Okey. Vilken serie skall man satsa på för en vanlig gatbil då?
Darkus skrev:
Nej. Tyvärr. Bara BC coilovers. Finns olika modeller på dom åxå och olika prisklasser. Massor med inställningar och camberplatta sitter det på dom. Jättebra kvalitet på dom åxå. Många som kör med dom i Usa i värsta klassen i driftingen. Men det är väl lite värre modell än var jag har.
Danne_485 skrev:
Okey. Har du någon erfarenhet av de H&R dämparna jag kollat på?
Satsa på BR serien. Riktigt stabila grejor och som sagt jämför priserna bland företagen:-) Finns en del firmor som tar in dem nu. Jag handlar alltid hos racedäck men det e jag det så kolla runt då det skiljer ganska bra i pris:-) Det som gör att jag älskar de e att oavsett hur lågt jag åker så har jag alltid bibehållen fjädringsverkan vilket gör att trots 20" och relativt lågt så känns bilen bra styv men grymt komfortabel och inte stöttig!
Okey. Var där inne och läste och hittade inte den förkortningen som du skrev, så det var därför jag blev lite fundersam. Men jag kommer troligen inte köra så mycket bana med denna bilen utan vill bara ha en stabil och hyfsat komfortabel bil i höga hastigheter och för vanlig körning.
Darkus skrev:
http://www.bc-racing.co.uk/ läs lite där om info. Men em modellen är RM nu. Den är mer sportigar med inverterad monotube. Mer för bana. Hårdare.
Danne_485 skrev:
Darkus skrev:
Det räcker med BR RA modellen. Men vill du smacka ner den jättemycket så skulle ja ta BR MA
Okey. Vilken serie skall man satsa på för en vanlig gatbil då?
Darkus skrev:
Nej. Tyvärr. Bara BC coilovers. Finns olika modeller på dom åxå och olika prisklasser. Massor med inställningar och camberplatta sitter det på dom. Jättebra kvalitet på dom åxå. Många som kör med dom i Usa i värsta klassen i driftingen. Men det är väl lite värre modell än var jag har.
Satsa på BR serien. Riktigt stabila grejor och som sagt jämför priserna bland företagen:-) Finns en del firmor som tar in dem nu. Jag handlar alltid hos racedäck men det e jag det så kolla runt då det skiljer ganska bra i pris:-) Det som gör att jag älskar de e att oavsett hur lågt jag åker så har jag alltid bibehållen fjädringsverkan vilket gör att trots 20" och relativt lågt så känns bilen bra styv men grymt komfortabel och inte stöttig!
Låter typ exakt som det jag är ute efter, komfort men ändå stabilt och bra. Vilken sida tror du har bäst priser? Vad har du för hårdhet på dina fjädrar?
Okey. Vilken serie skall man satsa på för en vanlig gatbil då?
Satsa på BR serien. Riktigt stabila grejor och som sagt jämför priserna bland företagen:-) Finns en del firmor som tar in dem nu. Jag handlar alltid hos racedäck men det e jag det så kolla runt då det skiljer ganska bra i pris:-) Det som gör att jag älskar de e att oavsett hur lågt jag åker så har jag alltid bibehållen fjädringsverkan vilket gör att trots 20" och relativt lågt så känns bilen bra styv men grymt komfortabel och inte stöttig!
Låter typ exakt som det jag är ute efter, komfort men ändå stabilt och bra. Vilken sida tror du har bäst priser? Vad har du för hårdhet på dina fjädrar?
5kg fram och 10kg bak. Nu e jag lite jävig då jag känner de på Racedäck men e ganska övertygad att de e billigast. Tror de ligger på runt 7800kr ink toplagringar. Ring o prata med dem då de inte har de uppe nu pga strul med sidan. Prata med John , han e riktigt bra att göra med:-) Racedäck.com
Tackar! riktigt fet stance på den bilen BMW är svårslaget alltså
Fan menar du att BMW slår en Volvo? Haha
Haha, tkr inte vi ska jämföra olika divisioner här nu
men som sagt, frågan är ju vilka coils den bilen har och om de är moddade. Finns ju vissa som plockar bort en massa från dem för att få dem lägre och jag vill ju helst inte hålla på att pilla med sådant.
Tackar! riktigt fet stance på den bilen BMW är svårslaget alltså
Fan menar du att BMW slår en Volvo? Haha
Haha, tkr inte vi ska jämföra olika divisioner här nu
men som sagt, frågan är ju vilka coils den bilen har och om de är moddade. Finns ju vissa som plockar bort en massa från dem för att få dem lägre och jag vill ju helst inte hålla på att pilla med sådant.
Jag kör BR serien och de kan man sänka 80mm fram o 70mm bak utan att påverka fjädringen. Sen kan man alltid pressa ihop fjädern mer men då tappar man komforten.
Här har jag 20mm kvar att sänka fram och 35mm bak.
Haha, tkr inte vi ska jämföra olika divisioner här nu
men som sagt, frågan är ju vilka coils den bilen har och om de är moddade. Finns ju vissa som plockar bort en massa från dem för att få dem lägre och jag vill ju helst inte hålla på att pilla med sådant.
Jag kör BR serien och de kan man sänka 80mm fram o 70mm bak utan att påverka fjädringen. Sen kan man alltid pressa ihop fjädern mer men då tappar man komforten.
Här har jag 20mm kvar att sänka fram och 35mm bak.
Okey. Ja, det var ju inte illa isf. Då fattar jag inte riktigt vad folk snackar om. Kanske är annorlunda till BMW? Ja, pressa ihop fjädern och tappa komfort är ju inget jag vill göra. Så extremt låg ska den nog aldrig vara. Beror väl på framtiden om man vill ta lite sköna bilder eller ha den på någon utställning men tror inte det blir det med denna bilen, men vi får se. Du får gärna skicka mig ett PM eller skriva här dina personliga upplevelser i mer detalj kring dessa coilovers så jag får lite mer kött på benen.
Haha, tkr inte vi ska jämföra olika divisioner här nu
men som sagt, frågan är ju vilka coils den bilen har och om de är moddade. Finns ju vissa som plockar bort en massa från dem för att få dem lägre och jag vill ju helst inte hålla på att pilla med sådant.
Jag kör BR serien och de kan man sänka 80mm fram o 70mm bak utan att påverka fjädringen. Sen kan man alltid pressa ihop fjädern mer men då tappar man komforten.
Här har jag 20mm kvar att sänka fram och 35mm bak.
Okey. Ja, det var ju inte illa isf. Då fattar jag inte riktigt vad folk snackar om. Kanske är annorlunda till BMW? Ja, pressa ihop fjädern och tappa komfort är ju inget jag vill göra. Så extremt låg ska den nog aldrig vara. Beror väl på framtiden om man vill ta lite sköna bilder eller ha den på någon utställning men tror inte det blir det med denna bilen, men vi får se. Du får gärna skicka mig ett PM eller skriva här dina personliga upplevelser i mer detalj kring dessa coilovers så jag får lite mer kött på benen.
Jag kör BR serien och de kan man sänka 80mm fram o 70mm bak utan att påverka fjädringen. Sen kan man alltid pressa ihop fjädern mer men då tappar man komforten.
Här har jag 20mm kvar att sänka fram och 35mm bak.
Okey. Ja, det var ju inte illa isf. Då fattar jag inte riktigt vad folk snackar om. Kanske är annorlunda till BMW? Ja, pressa ihop fjädern och tappa komfort är ju inget jag vill göra. Så extremt låg ska den nog aldrig vara. Beror väl på framtiden om man vill ta lite sköna bilder eller ha den på någon utställning men tror inte det blir det med denna bilen, men vi får se. Du får gärna skicka mig ett PM eller skriva här dina personliga upplevelser i mer detalj kring dessa coilovers så jag får lite mer kött på benen.