3562
Sök

vilken bil ska jag ha? hmm..

13 Inlägg
23 oktober 2006
Trådstartare
tjena
jag har suttit och funderat på vilken bil man ska inhandaoch  jag har mekat väldigt mycket me andra fordon tillexempel mopeder... men har inte hållt på så mycket med bilar men har nyss fyllt 18 och nu är det dags att köpa bil, bilen ska relativt lätt mekad för att jag vill lära mig grunderna o så med min förstabil tillexempel byta turbon kanske byta stakar och kolvar stäla in grejerna och det kommer förmodligen gå både pengar och delar beroende på hur mkt man förstör hmm

Jag har funderat på följande
*nissan 200 sx
*volvo 240/740 turbo
*saab 9000 turbo
*audi s4
*audi 100/200 turbo quattro

och jag ska använda bilen både på vintern och på sommarn eventuellt dra släpvagn och så satt tacksam för tips och svar priset får inte överstiga 40 000 på bilen helst lite billigare men desto billigare desto bättre.

/emil

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 oktober 2006
Min röst faller på volvo turbo!
Varför inte en 940 turbo?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

191 Inlägg
23 oktober 2006
Tycker det var härligt att du klämmer in en audi s4 där bland 240 och sånna där bilar.
Nej men seriöst satsa på en saab 9000 turbo. Bra klipp i dom och garanterat lättskruvat iaf äldre modellerna. (hade en som första bil sjäv). Lite segt med framhjulsdrift bara, men det är bara att leka av sej på vintrarna med en sunkig 740 eller nåt haha.

798 Inlägg
23 oktober 2006
Saab tycker jag också.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
23 oktober 2006
Av de du räknat upp tycker jag en helt annan! saab 900 aero t16 (ga modellen)
Så het och ligger perfekt in i den prisklassen (du får 10-20lök över att köpa bensin för)

13 Inlägg
23 oktober 2006
Trådstartare
okej tack för svar men hur var det med växellådorna på saabarna har hört att dom är rent av usel kan man usåfall byta till någon annan låda som funkar?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 oktober 2006
Volvo 740TIC lägger jag min röst på... mycket lätt skruvad och billiga delar även billig i inköp...

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
23 oktober 2006
audi ffs...hittar du en 200tq med 20v så kan du ju plocka ur runt 300hk utan större ingrepp...
grymt ful bil egentligen men snyggare än en saab 9000...s4 med mindre än 20 000 mil är väl i princip omöjligt...iaf för 40 000.
volvon är väl billigast och roligast på vintern.

Alla kan köra fort rakt fram...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
24 oktober 2006
nissan big_smile

terazzi
24 oktober 2006
Jag e ju Nissan nörd, men måste säga Audi just nu.
Dels som nasty sa - hittar du en 200tq med 20v så kan du ju plocka ur runt 300hk utan större ingrepp=)) Bakhjulsdrift e ju inge bra under vintern, men ganska skoj ;D

607 Inlägg
24 oktober 2006
Xoff skrev:
Volvo 740TIC lägger jag min röst på... mycket lätt skruvad och billiga delar även billig i inköp...

Men dom kostar skjortan att försäkra och törstiga som fan om du ska ställa upp trycket lite. Alla säger att de är så billiga delar till dom men jag vete fan, inte om du köper nytt, tycker de är minst lika billigt till Bmwn min och då åker jag så väldigt mycket skönare istället  smile

Dock en Volvo 740 är ingen dålig bil. Men de är tyvärr jävligt svårt att hitta ett objekt som inte är helt slutkört, många ungdomar som gillar att pilla på wastegaten, så det spikar härliga till sad
Senast redigerat av Ckosworth (24 oktober 2006)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

874 Inlägg
24 oktober 2006
Opel Calibra ska du ha såklart, att du glömt den !! big_smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

13 Inlägg
24 oktober 2006
Trådstartare
tack för svar smile står nu mellan audi turbo quattro, nissan 200 sx och saab 9000 turbo

som jag fattat det då är audin grymt bra bil men väldigt sällsynt och kan va dyr,

saaben har inte sådär värst bra växellåda men kanske går och byta mot nån annan?

nissan verkar bra på alt men känns inte som nån bil man vill dra släpvagn efter till fjällen smile

mer tips välkomnas.

78 Inlägg
24 oktober 2006
toyota corolla.. smile

Stålmannen
465 Inlägg
2 november 2006
Jag kan inte rekomendera nissan iaf. Vet en som fick 2 turboras i sin =/ Kolla sen på blocket hur många som har gjort ingrepp på motor i form av renovering och dylikt, säkert 8 av 10.

Men volvo och saab borde ju funka, billigt med delar och så, saab är ju kända för deras växellådor, men kör man med huvudet så borde det ju funka big_smile

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 november 2006
röstar på AUDI, inte s4 eftersom dessa är dyra. dessutom vill du ju kunna meka/trimma och då är dom det bästa att satsa på. dessutom har du ju quattro på dom och det är ju ett väldigt tungt argument!

man lever bara en gång så lev väl!

egen företagare
630 Inlägg
2 november 2006
200sx Billiga och bra, jag har aldrig haft problem med min, och dom flesta som har renoverat osv, har oftast trimmat, min är orginal än så länge, men den håller ta mig tusan, så länge man kör med sunt förnuft!!!

Pzymon -Team Driftnutz-

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
2 november 2006
Ett tips e ju att kolla lite på försäkringsbiten oxå då den kan skilja ganska kraftigt på de uppräknade bilarna.....det kan ju bli riktigt dyrt om du väljer en s4 tex.....
Men hittar du en audi 90 som e fin så köp den! Vi har haft en å den gillade jag iaf skarpt!Fast den var köpt som nybil av sambons mamma, pedantskött å rullat under 10 000mil...men tyvär påkörd av en idiot så nu finns den inte längre! *snyft*

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
2 november 2006
lätt audi quattro finns väl egentligen inte mkt att fundera på om du ska dra släpvagn? Nissan, har då aldrig sett en 200:a med drag. Saab e väl inte det bästa kanske att dra tung släpa med framhjusldrift som e lite trimmad va vet ja?!

Sök