2903
Sök

Volvo s40 2.0T -02 rycker/slirar vid kraftigt gaspådrag

10 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
hej undrar om någon har råkat ut för samma problem och kan vara till hjälp?

som sagt en volvo s40 2.0t fas 2 -02 på drygt 16xxx mil, troligvis utrustad med chip.
sitter dump, öppet luftfilter, avgassystem på bilen.
lite dålig koll då jag ej äger bilen men är spekulant för ett köp men skulle vara bra att veta vad felet
så man vet vad som ska återgärdas.

rycker och hakar vid de flesta växlar vid kraftigt gaspådrag, går bra om man är lite lugn på gasen.

tacksam för hjälp! MVH William

2fast4you
371 Inlägg
20 april 2013
kan va för högt laddtryck

haru kört fast eller

67 Inlägg
20 april 2013
Den spikar vid för högt laddtryck. Men frågan är varför det inte är fixat av den som äger bilen. Kan ju inte åka omkring i en bil som spikar hela tiden???

354 Inlägg
20 april 2013
Kolla efter det vanligaste problemet med x40..sprickor på tändspolarna..
Sen så tar du bort dumpen åxå!
Läs klistrad tråd om dumpventiler som torpis skrivit om!!
Senast redigerat av rudarmy (20 april 2013)

10 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
rallyrickard skrev:
Den spikar vid för högt laddtryck. Men frågan är varför det inte är fixat av den som äger bilen. Kan ju inte åka omkring i en bil som spikar hela tiden???

Jo för att det är en tjej som äger bilen på grund av stylingen, och den har precis blivit påställd igen och jag lovar dig att den bilen har väldigt sällan varvats över 3/4tusen varv så problemet har nog aldrig uppstått för henne.

67 Inlägg
20 april 2013
Så kan det vara....

30 Inlägg
20 april 2013
Kör slut på bensin o slå i 98 oktan oxå.
Alltid minst 98 vid trimchip!

5 Inlägg
14 juli 2014
hej undrar om någon har råkat ut för samma problem och kan vara till hjälp? Jag har en vovlvo v40  2001 årsmodell Motorkod: B4204T3 .rycker och hakar vid över 2500 varv. när jag startar bilen motor lampan lyser, koplar diagnostik maskinen visar felkod för BOOST PRESSURE SENSOR SIGNAL TOO LOW,  jag har kolat upp alla slangar många gånger, även bytt dem, har bytt också turbon, magnet ventil, bränslepump, tändstift, tändkablar, luftmassmättaren, men felet står kvar. Gärna vill få hjälp. Tack till alla skrivare. MVH Aram

Sök