3212
Sök

Volvo V70 byta stereo

3 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
Hej!

Hade tänkt byta stereo i min Volvo V70 -04. Köpte en såndär övergångs adapter(iso kabel). På kablarna till adaptern står det vart varje kabel går och när jag jämnför med stereons kablar (steron som jag skall koppla in.) stämmer alla förutom den blåa. På adapter kabeln står den antenn och på stereon står det remote. Har använt stereon jag ska koppla in tidigare och använt den blå remote kabeln till remote kabel till slutsteg så vet jag att det är remote. Hur gör jag nu med antennen? Klipper den blå antenn kabeln från adapter kabeln och kopplar på en antenn/coaxial kontakt?
Alltså min fråga är alltså hur jag får ihop det med antennen, för min stereo har ett antenuttag för coax kabel vad det nu heter.

132 Inlägg
20 april 2013
adapter kabelns antenn märkning är samma som remote, för så hade många bilar elantenner å för att dessa skulle åka ut när man slog på stereon så märkte man kabeln med antenn men nu använder man denna signal för att starta slutsteg å annat..

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
20 april 2013
Du köper en adapter till antennkontakten också.
Kabeln som det står antenn på i ISO-kablaget låter du vara, den matar antennförstärkaren i din bil.
Bryngel1989 skrev:
Hej!

Hade tänkt byta stereo i min Volvo V70 -04. Köpte en såndär övergångs adapter(iso kabel). På kablarna till adaptern står det vart varje kabel går och när jag jämnför med stereons kablar (steron som jag skall koppla in.) stämmer alla förutom den blåa. På adapter kabeln står den antenn och på stereon står det remote. Har använt stereon jag ska koppla in tidigare och använt den blå remote kabeln till remote kabel till slutsteg så vet jag att det är remote. Hur gör jag nu med antennen? Klipper den blå antenn kabeln från adapter kabeln och kopplar på en antenn/coaxial kontakt?
Alltså min fråga är alltså hur jag får ihop det med antennen, för min stereo har ett antenuttag för coax kabel vad det nu heter.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Avstängd
1 418 Inlägg
20 april 2013
du har ingen el antenn så varför bry sig? vissa billiga stereo kalla remote för antenn:)
har du en riktigt fattig gammal stereo så kommer inte steget starta förens du slår på radion:)

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
20 april 2013
För att han har en antennförstärkare som matas via den kabeln. Kan även finnas ett originalsteg som då styrs av samma kabel.
Sen beror det inte på prislappen vad det står på kabeln.
Johan85 skrev:
du har ingen el antenn så varför bry sig? vissa billiga stereo kalla remote för antenn:)
har du en riktigt fattig gammal stereo så kommer inte steget starta förens du slår på radion:)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

3 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Okej dÅ förstår jag, tack så mycket smile
Senast redigerat av Bryngel1989 (26 april 2013)

Sök