REG-SKYLTEN skrev:
Åh va trevligt! Nu är du banne mig på god väg !
Jag hoppas det i alla fall!
Update!140413
Mötte upp min gode vän Mervolic hemma hos farsan, där vi plockade med oss en..ehm..stand in för bogserlina UTIFALL det värsta hade hänt och man ja..hade fått soppatorsk eller vad som helst.
Sedan åkte vi iväg till Julle, vilken glädjeligen var hemma och därför kunde släppa iväg bilen.
240:in startade på direkten, och även om det var lite luddigt att köra med bara en bromskrets så måste jag säga att det funkade alldeles utmärkt, men kanske inget man rekommenderar i längden.
Väl hemma hos farsan så blev det en liten snabb genomgång, och jag tycker det är en fröjd för ögat, med tanke på hur det tidigare såg ut. Julle har gjort ett toppenjobb med såväl skärmkanter som reservhjulsbaljor.
Lite bilder:
[Taget 140413]*..äntligen är han hemma igen..*
[Taget 140413]*..vissa skarvar syns lite grand, men jag tror inte dom kommer att märkas bara det kommer till lite underarbete och en ny lack..*
[Taget 140413]*..och så här ser andra sidan ut. Helt okej i mina ögon..började förstås regna när bilen väl var parkerad, därav dropparna som syns över karossen..*
[Taget 140413]*..ena baljan sett inifrån. Här är det kittat och klart. Skall nog dra på någon färg här också, så kommer det bli hållbart och bra..*
[Taget 140413]*..och slutligen den andra baljan. Denna var ju minst rostskadad..och mindre attackerad av ehm..mig..så..därav varför det var mycket enklare för Julle att laga just den här sidan. Ett mycket bra jobb enligt mig..*
Nu skall jag börja jaga vettig lackerare som sagt. I allra värsta fall får man börja fundera ut nåt egenkomponerat..men som sagt..det är i allra värsta fall.