24 september 2013
Trådstartare
Update!
130924
Äntligen fick man tummen ur. Var inte ens uppe ur sängen innan jag ringde till Björn - teamvolvoracing här på Garaget - och kollade läget. Äntligen var jag vaken i någorlunda tid, och det regnade för en gångs skull inte utanför fönstret.
Skjutsade frugan till hennes jobb och sen snabbt tillbaka och hämtade upp Björn. Sen for vi och hämtade upp trailern - som jag för övrigt alltid lånar från Ernqvist Verkstad i Lit då man har vissa fördelar med det - och skyndande upp till farsan, där 240:in ännu stod såsom han sist var lämnad.
Ur med alla verktyg och annat som låg i skuffen. Tack för hjälpen med att rensa bilen Björn! Lämnade även tillbaka svetshandskarna jag hade glömt bort jag ens hade liggandes, och sedan i med batteriet under huven.
Sedan startade han galant! Hade jag inte fegat med att släppa tändningsnyckeln så hade han fasen gått igång på första försöket.
Med handbromsen till hjälp var det sen rena barnleken att få upp han på trailern.
Sen var det ju det här med surrningen. Alltså..jag förstår ju att det är viktigt att få till det rätt, för man vill ju verkligen inte att fordonet i fråga skall ramla av hela ekipaget, så jag är samtidigt ganska tacksam att vissa av oss har gått utbildning i just surrning av last, för jag var alldeles för stressad för att kunna tänka klart.
Själv var jag så inställd på att det var så kort bit vi ändå skulle åka, och att risken för att möta en patrull var lika med nästan noll..menmen. Vi kom ju iväg till slut.
Färden dit råkade gå igenom en väg som just hade hyvlats, och där bland annat en grävmaskin höll på att göra nya diken, så på vissa ställen blev det inte bara trångt utan också bitvis lerigt, vilket fick mig att känna mig glad att vi hade en fyrhjulsdriven bil att dra ekipaget med..
Nåväl. Bilen avlastad hos Julle. Lånade en vattenslang på plats för att spola av släpet. Sedan lite pappersarbete, och lite skratt över hur det såg ut i skuffen. Men det är sånt man får ta, och han höll mycket väl med om att det banne mig inte är lätt att få till det snyggt när man har en sån klen Svets.
Återstår att se hur bilen kommer se ut efter att ett proffs har fått sätta tänderna i den.
Tack för hjälpen Björn!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.