2458
Sök

Säljråd: Svalt intresse, feedback mottages gärna.

37 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Har haft bilen ute på annons i snart en vecka. Är marknaden sval i överlag eller är det bara för att jag har en Saab? Intresset är nästintill lika med noll.

Gäller denna: http://www.blocket.se/vastmanland/Saab_ … =9&w=1

Är dumpning av priset det enda rätta?

//Markku

730 Inlägg
23 april 2013
Tror generellt att saab är svårsålt tyvärr.

Har en bekant som skulle sälja sin 9-5 modell ganska ny, jätte fin utan några som helst defekter, den låg ute jätte länge utan att någon hörde av sig, han fick tillslut napp men då hade han ju fått tok sänka priset också.

3 121 Inlägg
23 april 2013
Priset är fel, du får nog vara nöjd om du får 35.000 för den.

2fast4you
371 Inlägg
23 april 2013
det är helt omöjligt o sälja bil nu om du inte ger bort den! som jag tror sjäv så är det många som har blivit arbetslösa o har i prinsip gett bort bilarna. o det har bleve en väldigt dålig trend tyvärr för vi som inte är akut behov  av pengar o inte vill ge bort bilen. har en bil på annons jag också på blocket i snart 2 månader. den billigaste ligger på 55 o den dyraste ligger på 140 min ligger mitt i mellan. så är helt omöjligt o veta vilket pris man ska sätta om man inte ska skänka bort bilen. att folk blir arbetslösa drabbar inte bara dom, det drabbar alla tillslut tyvärr

haru kört fast eller

1 412 Inlägg
23 april 2013
En lite mer normal bild kanske vore bättre?
Bilden i sig var ju snygg men det är svårt att se skicket på bilen.

7 120 Inlägg
23 april 2013
Jag skulle inte säga att priset är fel, dock andas bilden väldigt mycket 'ungdom' och sånt avskräcker folk. Försök ta några bättre bilder på inredning, profil, front och bak utan massa konstiga instagram-effekter och liknande trams.

1 365 Inlägg
23 april 2013
Förutom det som är sagt brukar det ofta vara bra att skriva vad som är gjort på bilen i närtid. Exempelvis om bromsskivor bytts osv. Det får många köpare att välja din bil istället för en annan med samma pris. Ja förutsatt att något blivit fixat såklart.

37 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Tack för feedbacken hittills.

Ska byta bilder i annonsen under morgondagen.

Priset tror jag oxå är hyfsat om man tittar va andra ligger på.
Å i fredags blev jag erbjuden 33000:- i inbyte på en av dom större bilfirmorna i Västerås.

//Markku

Yrkeschaufför
165 Inlägg
23 april 2013
Jag hade sjuk turnär jag sålde min 9-3 aero 01a för två veckor sedan, la upp den på torsdag eftermiddag vart av med den på fredan alltså dagen efter. Dessutom för utsatt pris så jag vart nöjd!

37 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
Bättre upplägg på annonsen nu?

//Markku

362 Inlägg
24 april 2013
sackan skrev:

Å i fredags blev jag erbjuden 33000:- i inbyte på en av dom större bilfirmorna i Västerås.

Tyvärr så hjälper det inte att jämföra med de andra bilarna på blocket. De som ligger rätt blir ju sålda och finns därför inte kvar på Blocket..

Mycket bättre med bilderna.

349 Inlägg
24 april 2013
Det är nog inte bara din bil det är fel på. Verkar inte som folk har pengar nu har samma problem. Haft den ute ett tag nu och får ungefär 2-3 byten om dagen och totalt har jag fått två som varit intresserade utav att köpa den som ska återkomma. Så verkar svårsålt just nu, känns ju som det borde nappat flera köpare med tanke på hur många som är intresserade utav att byta mot sina bilar.
Senast redigerat av cewee (24 april 2013)

Ubåtsingenjör
7 318 Inlägg
24 april 2013
dumpa priset ... hade lagt det på 40 000 och räknat kallt med att de prutar 5000

montera orginal hjulen så förlorar du inte lika mycket pengar
Senast redigerat av CHEEVA (24 april 2013)

1 365 Inlägg
24 april 2013
Fina bilder och bra text, om du inte lyckas få bilen såld nu så skulle jag tro att du måste lägga dig kring dennes prisklass även om denna bilen är helt vanlig. Men den är i ett liknande miltal och från en handlare som många faktiskt föredrar (vilket jag inte förstår)

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_3_ … 11&w=3

Faktum är ju tyvärr att den här bilen legat ute ett tag också.

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2013
Jag kan inte mycket om saab, är inte ens vidare förtjust i saab.

Men, du vill ha 55.000 pengar för din kärra. Och det är den kanske värd (som sagt, har ingen koll på saab).

Men, tar jag en titt på blocket, väljer saab, väljer 9-3 och sen samma "hästkraftområde". Så hittar jag bl.a. en 05:a för 15.000 lägre i begärt pris. En "drös" runt 30k, och en "uddabil" (03) för 10k.

exempelvis denna; http://www.blocket.se/jonkoping/9_3_ss_ … 21&w=2

det skiljer 23.000 mellan era bilar, det är 2/3 av vad den jag länkar till kostar.

För mig som inte har någon större koll på saab, så skulle iaf inte valet vara vidare svårt.

Jag hade (och detta är ju givetvis utan att ha tittat på någon av bilarna och hela den biten) utan tvekan valt att spara mina 23.000:- och köpt den jag länkade till.

I mitt tycke; du begär för mycket för att "vem som" ska vara intresserad att betala 15-25.000:- mer än vad man kan få en liknande släde för (notera; liknande, inte "precis likadan" eller så, utan liknande)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

67 Inlägg
24 april 2013
Vill inte vara negativ men priset är ca 10k för högt.
Säg att du skulle sänka till 45k så skulle du garanterat få mer intressenter. Att du blev erbjuden 33k i inbyte betyder att bilfirman räknar med att kunna sälja bilen för ca 50k.

Idag får man en Aero med samma år och mil för ungefär 55k
Senast redigerat av Danny-D (24 april 2013)

342 Inlägg
24 april 2013
Instämmer om priset. På tok för högt.
Någonstans runt 40.000 skulle jag tippa är mer realistiskt, med ett slutgiltigt pris strax därunder.

Det är inte att ge bort bilen! Inget är värt mer än vad någon är beredd att betala. Det får man komma ihåg.

Eftermarknadsfälgarna skulle jag säga enbart får ett värde om du säljer dem separat.
De kan göra bilen mer attraktiv och lättsåld, men höjer inte bilens värde nämnvärt.
Jag hade monterat originalhjul och sålt bilen för sig och eftermarknadsfälgarna för sig.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

3 121 Inlägg
25 april 2013
kallabaz skrev:
sackan skrev:

Tyvärr så hjälper det inte att jämföra med de andra bilarna på blocket. De som ligger rätt blir ju sålda och finns därför inte kvar på Blocket..

Mycket bättre med bilderna.

Vad man får vid inbyte säger inte mycket om vad bilen är värd. Du kan få 10.000 hos någon och 100.000 hos en annan beroende på om du funderar på att köpa en bil i samma prisklass eller en ny för 30x pengarna.

37 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Bilen såldes idag, 50000:- fick jag.

Allt snack om max 35000:- bevisar ju bara vilken okunskap vissa på detta forum besitter.

Tack för denna gång.

En moderator får gärna låsa eller ta bort denna tråd nu.

//Markku

7 120 Inlägg
1 maj 2013
sackan skrev:
Bilen såldes idag, 50000:- fick jag.

Allt snack om max 35000:- bevisar ju bara vilken okunskap vissa på detta forum besitter.

Tack för denna gång.

En moderator får gärna låsa eller ta bort denna tråd nu.

Grattis! Nja, alla sa inte att priset var fel. wink

Sök