Hejsan!
jag har gjort ett tidigare inlägg om att jag behöver hjälp med mina coilovers o lite annat men
jag lyckas inte få nå svar överhuvudtaget trots 100+ visningar om dagen...
Grejen är den att jag köpte TA Technix coilovers (med röda fjädrar) till min honda civic eg -92 o monterade, men trots att jag har ungefär 1-1,5mm kvar av gängan att sänka i fram så är den på tok för hög o de sänkte ungefär 10mm o de stog att dom sänker upp till 70mm?!
O hade dom sänkt 70mm hade den legat i backen men jag vet att alla uppgifter inte är att lita på när man köper billiga varianter men fortfarande tycker man ju att 60mm i överdrift känns ju sådär..
I bak har jag ungefär 10mm kvar av gängan o de sänkte också ungefär 10mm i bak.
Jag e ute efter att köra JDM stuk på den o vill verkligen slicka backen med den!!
ska på med fetare fälgar till nästa månad (15" eller 16" istället för 17" också) men de e inte så mycket stuk när markfrigången är 12-15 cm trots max sänkta coilovers fram o nästan bak?!
frågan är då ifall någon gärna av egen erfarenhet kan berätta för mig vad jag kan förvänta mig ifall jag kapar av något varv eller 2 på dom?? för vad jag har hört ifall man kapar t.ex vanliga sänkfjädrar så sabbas härdningen o dom blir mjuka o svampiga ganska fort?
o de e ju mindre bra om de blir så ifall jag har markfrigång på 3-4 cm o ett wheelgap på 5mm!
Sen om någon vet ifall de finns genomslagsgummin o vart isåfall på civic hatchback för jag har inte hittat några iallafall.
Är tacksam för svar överhuvudtaget då jag aldrig brukar få de i forum av någon anledning??