1877
Sök

Skruva ner laddet med wg hur många varv? Saab 900 2.0t -97

398 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Hejsan, jag försöker få ner laddet på bilen för har typ ladd på upp mkt 1.6-1.8 då den spikar...
Har skruvad ner den 4 varv nu då den ladda 1.6 som sagt, jag har steg 2 av speedparts bänkad till 262 hk.
Det som hände när jag fick detta va stt T-korset va kopplat rätt under mapsensorn och verkade ge fel slags luftvärnen då jag hade 1.1 när jag fick bilen och nästa dag 0.5 i ladd så kopplade de rätt blåste rent slangarna för hört det kommer lätt in skit där smile
Så ungefär hur många varv lr va ska man göra?smile
Mvh

242 Inlägg
29 april 2013
Sitter det en magnetventil på bilen och är denna korrekt inkopplad? Kolla så det inte sitter några t kors mellan magnetventilen och wastegaten. Tror dessutom inte att bilen spikar vid 1.6-1.8 det är då laddtrycksspärren hoppar i.  Känns precis som en spikning för den stänger av tädning och ladd etc för någon halv sekund.
Senast redigerat av Tompisen (29 april 2013)

398 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Tompisen skrev:
Sitter det en magnetventil på bilen och är denna korrekt inkopplad? Kolla så det inte sitter några t kors mellan magnetventilen och wastegaten. Tror dessutom inte att bilen spikar vid 1.6-1.8 det är då laddtrycksspärren hoppar i.  Känns precis som en spikning för den stänger av tädning och ladd etc för någon halv sekund.

Haha forskade lite till:) magnet ventil va ej korrekt inkopplad smile

Sök