3557
Sök

Volvo 740 tic trim

429 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#21
okey wink äre en 740 eller?smile

429 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#23
okey smile är det/blir det mkt trim på den?

klabbarpan
3 041 Inlägg
429 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#25
hur mkt åka med är det i den?

klabbarpan
3 041 Inlägg
7 maj 2013
#26
Kör den dagligen. Ca 220hk nu. Snart mer. I vinter 16v


429 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#27
okey:) skall försöka få en bit över 200 hk iaf å ändå gå igenom bes:)

Thedriftking
7 maj 2013
#28
Körde med 3" racekatt på min 740 och min s4, funka kanon att bessa med osv
Nixon, jag Rekommenderar att köra med katt för ifall snuten skulle se att du inte har så blir de typ 10-12.000:- i böter PÅ PLATS... hmm

429 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#29
vad hade du för avgassystem och kat? vart köpte du de?smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
7 maj 2013
#30
Thedriftking skrev:
Körde med 3" racekatt på min 740 och min s4, funka kanon att bessa med osv
Nixon, jag Rekommenderar att köra med katt för ifall snuten skulle se att du inte har så blir de typ 10-12.000:- i böter PÅ PLATS... hmm

Sitter en omsvetsas original som är rensad;)


429 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#31
oki:)

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
8 maj 2013
#32
Thedriftking skrev:
Körde med 3" racekatt på min 740 och min s4, funka kanon att bessa med osv
Nixon, jag Rekommenderar att köra med katt för ifall snuten skulle se att du inte har så blir de typ 10-12.000:- i böter PÅ PLATS... hmm

vart fan har du hört om 10k i böter för att du inte har en katalysator?

Hur svårt är det att fatta att du bara får ombes på bilen..

~Andy~

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
8 maj 2013
#33
Skulle nog gå efter något beprövat koncept!

531:a v/vx3kam
16T aggregat
3" från turbon med race kisse
en modadd lmm och större spridare
chippade boxar
så landar du mellan 270-300hk

polarn hade det konceptet ihop med e85 i tanken och den låg på 270hk vid 1.2bars ladd på en b230Fk från 97 i sin volvo 360 och den gick RIKTIGT bra

fast han hade 275hk i sin 16v maskin han har i sin nya 360 med endast 0.6bars ladd smile

Kör fort så hinner inget hända...

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
8 maj 2013
#34
Growe skrev:
Skulle nog gå efter något beprövat koncept!

531:a v/vx3kam
16T aggregat
3" från turbon med race kisse
en modadd lmm och större spridare
chippade boxar
så landar du mellan 270-300hk

polarn hade det konceptet ihop med e85 i tanken och den låg på 270hk vid 1.2bars ladd på en b230Fk från 97 i sin volvo 360 och den gick RIKTIGT bra

fast han hade 275hk i sin 16v maskin han har i sin nya 360 med endast 0.6bars ladd smile

Vågar man verkligen gå så långt med automatlådan i dem?

har för mig polraens la ner bara han chippade den tongue

beror ju givetvis lite på skicket också men ändå

~Andy~

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
8 maj 2013
#35
Andyy90 skrev:
Growe skrev:
Skulle nog gå efter något beprövat koncept!

531:a v/vx3kam
16T aggregat
3" från turbon med race kisse
en modadd lmm och större spridare
chippade boxar
så landar du mellan 270-300hk

polarn hade det konceptet ihop med e85 i tanken och den låg på 270hk vid 1.2bars ladd på en b230Fk från 97 i sin volvo 360 och den gick RIKTIGT bra

fast han hade 275hk i sin 16v maskin han har i sin nya 360 med endast 0.6bars ladd smile

Vågar man verkligen gå så långt med automatlådan i dem?

har för mig polraens la ner bara han chippade den tongue

beror ju givetvis lite på skicket också men ändå

är lådan bra så tror jag inte det vållar några bekymmer. men kylningen är tokviktig.

lådor finns i mängder så det bör inte vålla några bekymmer mer än att dom är tunga smile
men visst tar men en låda som snurrat 35-45k så sitter man i skiten orginal oxå så man måste ha grejer i skapligt skick.

Kör fort så hinner inget hända...

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
8 maj 2013
#36
Growe skrev:
Andyy90 skrev:
Growe skrev:
Skulle nog gå efter något beprövat koncept!

531:a v/vx3kam
16T aggregat
3" från turbon med race kisse
en modadd lmm och större spridare
chippade boxar
så landar du mellan 270-300hk

polarn hade det konceptet ihop med e85 i tanken och den låg på 270hk vid 1.2bars ladd på en b230Fk från 97 i sin volvo 360 och den gick RIKTIGT bra

fast han hade 275hk i sin 16v maskin han har i sin nya 360 med endast 0.6bars ladd smile

Vågar man verkligen gå så långt med automatlådan i dem?

har för mig polraens la ner bara han chippade den tongue

beror ju givetvis lite på skicket också men ändå

är lådan bra så tror jag inte det vållar några bekymmer. men kylningen är tokviktig.

lådor finns i mängder så det bör inte vålla några bekymmer mer än att dom är tunga smile
men visst tar men en låda som snurrat 35-45k så sitter man i skiten orginal oxå så man måste ha grejer i skapligt skick.

Jo skicket är ju givetvis det viktigaste på dem och lådor finns det ju i överflöd men killen var handikappad och antar att han inte byter lådan själv isåfall.. vilket kan bli dyrt ifall man ska byta växellåda 1 gång i månaden xD

~Andy~

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 maj 2013
#37
Andyy90 skrev:
Growe skrev:
Andyy90 skrev:

Vågar man verkligen gå så långt med automatlådan i dem?

har för mig polraens la ner bara han chippade den tongue

beror ju givetvis lite på skicket också men ändå

är lådan bra så tror jag inte det vållar några bekymmer. men kylningen är tokviktig.

lådor finns i mängder så det bör inte vålla några bekymmer mer än att dom är tunga smile
men visst tar men en låda som snurrat 35-45k så sitter man i skiten orginal oxå så man måste ha grejer i skapligt skick.

Jo skicket är ju givetvis det viktigaste på dem och lådor finns det ju i överflöd men killen var handikappad och antar att han inte byter lådan själv isåfall.. vilket kan bli dyrt ifall man ska byta växellåda 1 gång i månaden xD

Vart lite så jag tänkte med iom automaten. Har för mih att jag läst att dessa automater inte tål nått vidare med effekt


429 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
#38
kommer lämna in för all skruvning men känner den som gör de så kostar bara fikabröd:-)
hur mkt törs man ta ut om man ha en automat som gått nästan 30k?
hur mkt kan mam få genom bes?
hur mkt kostar de ca om man ska ha dom nämnda sakerna?

4 146 Inlägg
8 maj 2013
#39
Du kan väll börja med att bara chippa och byta luftfilter och avgassystem så ska du ha en bit över 200 hk.
Kan du hitta något bättre beg avgasrör så bör du klara dig under 5000:- för 220 hk ungefär.

Och 220 hk borde din låda tåla också tycker jag men det är en ren speculation.

Om du kan hitta en TIC från 86-87 så slipper du allt tjafs om katalysator också så sparar du en del pengar och besvär med det.


429 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
#40
okey:-)


Sök