Väljer du någon av de två modellerna, gå på Turbo-varianten!
Själv köpte jag en 2,3 l sugmotor, pga att bilen i övrigt var riktigt fin. Vid längre eftertänksamhet (läs idag) så hade jag väntat och hittat en fin 2,0t modell. 2,3 liters versionen fungerar bra, men är inte speciellt rolig att köra. 2,0T har mycket bättre flås och ska man trimma är den det ända vettiga alternativet.
Att priserna skilljer beror nog på att skicket på bilarna skiljer enormt. Likaså finns det de som tror att man kan få fantasi-summor för en 900 idag.
För 30 tusen får man en schysst, och för 50 drygt kan man få en fin Talladega, med allt vad det innebär.
I övrigt finns det nog inget speciellt att nämna om NG900. Jo, rost på tidiga versioner, speciellt 94:orna. Annars är det sunt förnuft helt enkelt!
Lycka till med köpet, men gör inte som jag, gå på en Turbo-bil direkt!