3677
Sök

Kopplingen släpper vid förlänge nedhållning! hjälp

11 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
Tja som sagt har en Bmw 316i E36 årsm 94. har ett problem, om man håller nere kopplingen för länge så släpper den ibland, det är som om den släpper trycket. förra ägaren sa att det ev var kopplingscylindern på växellådan.. vad tror ni? kan man byta detta själv om jag tar hjälp av en kunnig kompis eller måste man lämna in? är det svårt att byta? kommer detta lösa mitt problem? vad kommer det kosta? vad tror ni? smile

MVH: BerQa :)

43 Inlägg
7 maj 2013
köp en säck med sten o grus, töm växellåda och motor på olja, häll i stenarna och gruset i både motor och växellåda. Starta bilen, lägg i 1ans växel, rusa motorn så mycket som går, släpp kopplingen och håll stumt på både gas och broms så ska du se att de löser sig wink

926 Inlägg
7 maj 2013
Blir det blött på utsidan av cylinder på växellådan?
Annars kan det vara cylindern vid kopplingspedalen.

Men en normalbegåvad mekkunnig kompis ska det gå bra att byta själv. Å andra sidan kostar det inte en förmögenhet att lämna in heller. Begär offert/pris innan du bestämmer dig.

Mats

pim_pim
7 maj 2013
Får du fylla på bromsvätska ibland ?

11 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
jag har inte haft bilen så länge men har inte märkt några pölar på marken och inte heller varit och pillat på ngt så funderar på att lämna in den på felsökning och reparation smile kul affe wink

MVH: BerQa :)

Sök