Har ingen erfarenhet av dina bilar men men ..
Kan typ bara spekulera lite
Golf GTi 8v skall vara pigg och endå ha hyfsat billiga reservdelar (rätta mig om jag har fel)
16v skall kosta där efter, har själv en corrado 16v och åkt på motorkuddar och katalysator ..
Lite halvblodigt .. katalysator köptes dock universal och kom undan nätt och jämnt på 999:-.
Saab 9000 CSE 2,3T som första bil vet jag inte. Visst, en bil som rör på sig men första bil så kanske det blir lite för mycket med den tunga foten?
Ägt en saab 900s -95'a själv (130-140hk) som funkade hur bra som helst! En av de bättre bilarna jag ägt och kört. Gick som en klocka. Men en gubbe på saab sa till mig att deras reservdelar överlag kostar där efter .. fick dock aldrig känna på deras priser för det var en tanta som inte visste vad högerregel var så det blev kyrkogården för den.
Ford Escort RS2000 .. ja du .. är själv anti-ford .. får även erkänna att jag mailade på en sån ..
Ford är glada för rost .. hade en ford escort cab -89 förra sommaren .. ägde den i 4 veckor och sålde den sen, aldrig mer ford för min del!! Polaren köpte också en escort -93'a som första bil på Chrysler i helsingborg .. efter 1½ år så var det bara skicka den till skroten .. rosten kröp fram som cancer .. tråkigt men sant.
Honda CRX har man ju kollat på ett otal gånger på blocket, hehe.
Små och tuffa bilar med en hel del styling till (om man nu intresserar sig av sådant).
Även här så får folket rätta mig om jag har fel, men växellådorna skall inte hålla så bra standard?
I övrigt är honda kända för sina motorer och skall hålla för det mesta!
Lycka till med bilköpet!