Något som är jävligt intressant.
farsan håller på att söka lagerpersonal till firman.
torsdag och lördag ligger annonsen ute i tidningen och en massa svar börjar strömma in.
ALLA sökande har redan ett jobb. allt i från präster till tandsköteskor söker, och detta är sant.
Måndag: farsan lägger ut annonsen på platsbanken (arbetsförmedligens sida) och fler svar kommer dock så är det nu nästan bara svar från personer utan jobb. underligt eftersom alla som är arbetslösa kämpar så efter att få ett jobb.
diverse kul ansökningar kommer allt ifrån riktiga och seriösa till endast ett löst CV utan tex info om vad man är för person. från arbetsförmedlingen kommer för det mesta helt värdelösa CVn.
när far läser sådana här sketna CV från folk som helt enkelt inte VILL ha ett jobb så blir han förbannad, och även jag. men min far gillar att hämnas på sådana systemutsugare eller statsparasiter, han ringer upp dem när han kommer till jobbet ca 0700 och när en trött arbetslös svarar så säger far att han vill att personen skall komma på en intervjuv. tro mig han har fått många konstiga svar. ett ex är: "varför måste du ringa mig för? jag ska ju snart börja en svetskurs, kan du inte bara ringa nästa på din lista istället?"
stackars alla som lider så mycket och inte har jobb för ALLA kämpar ju verkligen..
Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA