Hallå, är dags att köpa en ljud processor nu men kan inte komma fram till vilken man ska välja.. Kommer inte att tävla men vill ändå kunna förbättra ljudet för en hyffsat peng. Får Max kosta runt 5/6k
Hu : alpine cda-137bti Kommer ha 5 slutsteg Någon som kan tipsa om någon?
Mosconi 6to8 är mitt tips, inte bara för allt den kan utan även för att han som säljer den närmast dig kan guida dig rätt med alla funktioner som finns tillgängliga. http://www.ljudbyggaren.se/index.php?ro … uct_id=206
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Om du kan tänk dig begagnat så vore Alpines H700 eller H701 ett sjyst alternativ då dom kan styras från enheten och fungerar bra. Verkar tyvärr vara en del krångel både med BitOne och 6to8.
Jag håller med ChriZtoffer. När du har en Alpine huvudenhet så ser jag ingen anledning att välja något annat än en Alpine processor också. Jag tycker att man hör talas om problem med både Bit One och 6to8 relativt ofta men man hör aldrig talas om några problem med Alpineboxarna. Jag har en 701:a själv och den fungerar hur bra som helst. Numera får man dem dessutom löjligt billigt på begagnatmarknaden.
Det finns olika generationer med audison bit one. Den senaste är det inga problem med utan funkar riktigt bra. Den första som kom ut hade lite barn sjukdomar som nu ska vara åtgärdade.