3100
Sök

Polera en svart bil

1 945 Inlägg
10 augusti 2013
#61
Bike: Läste att du skrev att Biltema och Clas Ohlsson maskinerna inte tar bort tvättreporna utan bara döljer dom. Då har jag en fråga har jag döljt mina jag hade på en av mina bilar?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Maskin och medel som användes:

Maskin: Biltemas billiga. tongue

Medel: 3M Fast Cut Plus(grön kork) och 3M Fin rubbing(gul kork).

Är inte en dryg fråga utan jag frågar för att lära mig. smile Är inte någon expert och har ingen utbildning mer än att jag är självlärd, dvs provat mig fram. hehe

Mvh Mr_Lööf

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Bike
11 augusti 2013
#62
Har ändra uppfattning lite sedan jag skrev det
och svarar så här nu, biltema maskin kan ta bort repor med rätt medel och rätt trissa
dock kan det ta lite längre tid en vanlig roterande.

Då jag skrev det förra inlägget hade jag inte pröva på optipad men nu efter jag testa det så tar jag tillbaka det jag skrev tidigare om att dom inte orkar.

236 Inlägg
11 augusti 2013
#63
Mr_Lööf skrev:
Bike: Läste att du skrev att Biltema och Clas Ohlsson maskinerna inte tar bort tvättreporna utan bara döljer dom. Då har jag en fråga har jag döljt mina jag hade på en av mina bilar?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Maskin och medel som användes:

Maskin: Biltemas billiga. tongue

Medel: 3M Fast Cut Plus(grön kork) och 3M Fin rubbing(gul kork).

Är inte en dryg fråga utan jag frågar för att lära mig. smile Är inte någon expert och har ingen utbildning mer än att jag är självlärd, dvs provat mig fram. hehe

Mvh Mr_Lööf

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Man måste ha humor

1 938 Inlägg
11 augusti 2013
#64
Korsen skrev:
Mr_Lööf skrev:
Bike: Läste att du skrev att Biltema och Clas Ohlsson maskinerna inte tar bort tvättreporna utan bara döljer dom. Då har jag en fråga har jag döljt mina jag hade på en av mina bilar?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Maskin och medel som användes:

Maskin: Biltemas billiga. tongue

Medel: 3M Fast Cut Plus(grön kork) och 3M Fin rubbing(gul kork).

Är inte en dryg fråga utan jag frågar för att lära mig. smile Är inte någon expert och har ingen utbildning mer än att jag är självlärd, dvs provat mig fram. hehe

Mvh Mr_Lööf

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Om maskinen inte går att ställa i hastighet så är det inte säkert att den får upp den värme som krävs, men vad vet jag....

236 Inlägg
12 augusti 2013
#65
Glesmark skrev:
Korsen skrev:
Mr_Lööf skrev:
Bike: Läste att du skrev att Biltema och Clas Ohlsson maskinerna inte tar bort tvättreporna utan bara döljer dom. Då har jag en fråga har jag döljt mina jag hade på en av mina bilar?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Maskin och medel som användes:

Maskin: Biltemas billiga. tongue

Medel: 3M Fast Cut Plus(grön kork) och 3M Fin rubbing(gul kork).

Är inte en dryg fråga utan jag frågar för att lära mig. smile Är inte någon expert och har ingen utbildning mer än att jag är självlärd, dvs provat mig fram. hehe

Mvh Mr_Lööf

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Om maskinen inte går att ställa i hastighet så är det inte säkert att den får upp den värme som krävs, men vad vet jag....

då får man köra på samma ställe lite längre alt, hårdare trissor

Man måste ha humor

1 938 Inlägg
12 augusti 2013
#66
Korsen skrev:
Glesmark skrev:
Korsen skrev:

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Om maskinen inte går att ställa i hastighet så är det inte säkert att den får upp den värme som krävs, men vad vet jag....

då får man köra på samma ställe lite längre alt, hårdare trissor

Vettefan det, fyll en 5liters kastrull med vatten och elda på undersidan med en tändare.
Kommer det börja koka? Njae.

Sett polermaskiner me fast läge som snurrar så långsamt att jag har svårt att tro på att det kan alstras nån värme med den.

243 Inlägg
12 augusti 2013
#67
Korsen skrev:
Mr_Lööf skrev:
Bike: Läste att du skrev att Biltema och Clas Ohlsson maskinerna inte tar bort tvättreporna utan bara döljer dom. Då har jag en fråga har jag döljt mina jag hade på en av mina bilar?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Maskin och medel som användes:

Maskin: Biltemas billiga. tongue

Medel: 3M Fast Cut Plus(grön kork) och 3M Fin rubbing(gul kork).

Är inte en dryg fråga utan jag frågar för att lära mig. smile Är inte någon expert och har ingen utbildning mer än att jag är självlärd, dvs provat mig fram. hehe

Mvh Mr_Lööf

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Men du eller tongue

Skulle vilja se dig bygga upp i närheten av samma värme med en oscillerande dubbelpuck som med en roterande enkelmaskin.. Tvättrepor kan man gnugga bort med en intvålad röv.. När det gäller Riktigt repborttagning och grovpolering har inte en dubbelpuck mycket att säga till om.

Ska du köra på en riktigt sleten lack med en grovrubbing och dubbelpuck kommer det inte gå något vidare. Ett grovt polermedel behöver komma upp i en viss temperatur för att brytas ner.. Det går inte med en dubbelmaskin.

Tvättrepor går utmärkt med dubbelmaskin, finpolering efter grovrubb går bra, även vaxning/försegling.
Mer än så är det värdelöst.

236 Inlägg
13 augusti 2013
#68
marcus0510 skrev:
Korsen skrev:
Mr_Lööf skrev:
Bike: Läste att du skrev att Biltema och Clas Ohlsson maskinerna inte tar bort tvättreporna utan bara döljer dom. Då har jag en fråga har jag döljt mina jag hade på en av mina bilar?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Maskin och medel som användes:

Maskin: Biltemas billiga. tongue

Medel: 3M Fast Cut Plus(grön kork) och 3M Fin rubbing(gul kork).

Är inte en dryg fråga utan jag frågar för att lära mig. smile Är inte någon expert och har ingen utbildning mer än att jag är självlärd, dvs provat mig fram. hehe

Mvh Mr_Lööf

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Men du eller tongue

Skulle vilja se dig bygga upp i närheten av samma värme med en oscillerande dubbelpuck som med en roterande enkelmaskin.. Tvättrepor kan man gnugga bort med en intvålad röv.. När det gäller Riktigt repborttagning och grovpolering har inte en dubbelpuck mycket att säga till om.

Ska du köra på en riktigt sleten lack med en grovrubbing och dubbelpuck kommer det inte gå något vidare. Ett grovt polermedel behöver komma upp i en viss temperatur för att brytas ner.. Det går inte med en dubbelmaskin.

Tvättrepor går utmärkt med dubbelmaskin, finpolering efter grovrubb går bra, även vaxning/försegling.
Mer än så är det värdelöst.

har aldrig sagt nått om "dubbelpucken"..

men jag kör enbart med min flex 3401 som är oscillerande, och visst , har ca 500 bilder med poleringar och 50/50 bilder om du vill se hur pass grova repor jag har plockat...

dom flesta dubbelpuckade maskinerna går ju att reglera hastigheten... så med rätt trissor ( typ optipad) och Menzerna FG400 så plockar man ganska rejäla repor om man har lite vana

Man måste ha humor

236 Inlägg
13 augusti 2013
#69
och för del delen, varför kör många rekondfirmor med toptool ? dom är ju dubbeltrissiga och oscillerande.

Man måste ha humor

243 Inlägg
13 augusti 2013
#70
Korsen skrev:
marcus0510 skrev:
Korsen skrev:

maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort, det är medlen som sköter det, maskinerna avgör hur fort det går att få bort dom

Men du eller tongue

Skulle vilja se dig bygga upp i närheten av samma värme med en oscillerande dubbelpuck som med en roterande enkelmaskin.. Tvättrepor kan man gnugga bort med en intvålad röv.. När det gäller Riktigt repborttagning och grovpolering har inte en dubbelpuck mycket att säga till om.

Ska du köra på en riktigt sleten lack med en grovrubbing och dubbelpuck kommer det inte gå något vidare. Ett grovt polermedel behöver komma upp i en viss temperatur för att brytas ner.. Det går inte med en dubbelmaskin.

Tvättrepor går utmärkt med dubbelmaskin, finpolering efter grovrubb går bra, även vaxning/försegling.
Mer än så är det värdelöst.

har aldrig sagt nått om "dubbelpucken"..

men jag kör enbart med min flex 3401 som är oscillerande, och visst , har ca 500 bilder med poleringar och 50/50 bilder om du vill se hur pass grova repor jag har plockat...

dom flesta dubbelpuckade maskinerna går ju att reglera hastigheten... så med rätt trissor ( typ optipad) och Menzerna FG400 så plockar man ganska rejäla repor om man har lite vana

Du skrev ""maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort""

TopTool ligger i en klass för sig med sina nästan 6000 varv och prislapp på 7000:-
Har aldrig kört med en sådan själv men antar att inte ens den kan plocka i närheten av lika mycket som en roterande.

Mja några dubbelmaskiner går att reglera hastigehten på, men bara neråt. Maxfart brukar inte inte räcka till.

För att många bilar som lämnas in på rekondfirmor är inte så pass slitna att dom behöver helpoleras med roterande.
Då är en dubbelmaskin smidigare.

236 Inlägg
14 augusti 2013
#71
marcus0510 skrev:
Korsen skrev:
marcus0510 skrev:

Men du eller tongue

Skulle vilja se dig bygga upp i närheten av samma värme med en oscillerande dubbelpuck som med en roterande enkelmaskin.. Tvättrepor kan man gnugga bort med en intvålad röv.. När det gäller Riktigt repborttagning och grovpolering har inte en dubbelpuck mycket att säga till om.

Ska du köra på en riktigt sleten lack med en grovrubbing och dubbelpuck kommer det inte gå något vidare. Ett grovt polermedel behöver komma upp i en viss temperatur för att brytas ner.. Det går inte med en dubbelmaskin.

Tvättrepor går utmärkt med dubbelmaskin, finpolering efter grovrubb går bra, även vaxning/försegling.
Mer än så är det värdelöst.

har aldrig sagt nått om "dubbelpucken"..

men jag kör enbart med min flex 3401 som är oscillerande, och visst , har ca 500 bilder med poleringar och 50/50 bilder om du vill se hur pass grova repor jag har plockat...

dom flesta dubbelpuckade maskinerna går ju att reglera hastigheten... så med rätt trissor ( typ optipad) och Menzerna FG400 så plockar man ganska rejäla repor om man har lite vana

Du skrev ""maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort""

TopTool ligger i en klass för sig med sina nästan 6000 varv och prislapp på 7000:-
Har aldrig kört med en sådan själv men antar att inte ens den kan plocka i närheten av lika mycket som en roterande.

Mja några dubbelmaskiner går att reglera hastigehten på, men bara neråt. Maxfart brukar inte inte räcka till.

För att många bilar som lämnas in på rekondfirmor är inte så pass slitna att dom behöver helpoleras med roterande.
Då är en dubbelmaskin smidigare.

precis som jag skrev... det går fortare med en roterande, men det går med en oscillerande med...

ett tips om du inte redan är medlem på bilvårdsforum, där finns det en hel del människor som kör med dessa billiga dubbelhuvade maskiner... jag har en roterande flex 3403 , men min oscillerande har nästintill lika bra avverkning, och helt säker om man kör över veck och kanter, jag brukar kompensera med lite grövre medel och aggresivare trissor om objektet är dåligt... dessutom slipper man dessa hologram ( jo det finns folk som kan hantera en roterande riktigt bra och inte får några ) som kan uppstå..

t.ex en clasohlson maskin dubbelhuvud 3200-7000 svängningar/oscilleringar  ( INTE VARV) per minut, Optipad trissor och Menzerna FG400 så plockar man bort rejält med grövre repor, men på ett säkert sätt som tar lite längre tid

Man måste ha humor

243 Inlägg
15 augusti 2013
#72
Korsen skrev:
marcus0510 skrev:
Korsen skrev:

har aldrig sagt nått om "dubbelpucken"..

men jag kör enbart med min flex 3401 som är oscillerande, och visst , har ca 500 bilder med poleringar och 50/50 bilder om du vill se hur pass grova repor jag har plockat...

dom flesta dubbelpuckade maskinerna går ju att reglera hastigheten... så med rätt trissor ( typ optipad) och Menzerna FG400 så plockar man ganska rejäla repor om man har lite vana

Du skrev ""maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort""

TopTool ligger i en klass för sig med sina nästan 6000 varv och prislapp på 7000:-
Har aldrig kört med en sådan själv men antar att inte ens den kan plocka i närheten av lika mycket som en roterande.

Mja några dubbelmaskiner går att reglera hastigehten på, men bara neråt. Maxfart brukar inte inte räcka till.

För att många bilar som lämnas in på rekondfirmor är inte så pass slitna att dom behöver helpoleras med roterande.
Då är en dubbelmaskin smidigare.

precis som jag skrev... det går fortare med en roterande, men det går med en oscillerande med...

ett tips om du inte redan är medlem på bilvårdsforum, där finns det en hel del människor som kör med dessa billiga dubbelhuvade maskiner... jag har en roterande flex 3403 , men min oscillerande har nästintill lika bra avverkning, och helt säker om man kör över veck och kanter, jag brukar kompensera med lite grövre medel och aggresivare trissor om objektet är dåligt... dessutom slipper man dessa hologram ( jo det finns folk som kan hantera en roterande riktigt bra och inte får några ) som kan uppstå..

t.ex en clasohlson maskin dubbelhuvud 3200-7000 svängningar/oscilleringar  ( INTE VARV) per minut, Optipad trissor och Menzerna FG400 så plockar man bort rejält med grövre repor, men på ett säkert sätt som tar lite längre tid

I respectfully disagree smile

Känns bara onödigt att polera med dubbelmaskin.. Jag ser inget positivt med det.
Man får trycka hårdare, köra hårdare, längre och resultat blir enligt mig inte i närheten av lika bra.
Lägga ut lackskydd och finpolera i all ära, men annars blir det roterande..

Självklart ska man inte ge sig på roterande om man inte kan med det 100%.
Men när man behärskar det fullt ut känns allt annat bara slöseri med tid.

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 augusti 2013
#73
marcus0510 skrev:
Korsen skrev:
marcus0510 skrev:

Du skrev ""maskinerna har inget med hur mkt repor man tar bort""

TopTool ligger i en klass för sig med sina nästan 6000 varv och prislapp på 7000:-
Har aldrig kört med en sådan själv men antar att inte ens den kan plocka i närheten av lika mycket som en roterande.

Mja några dubbelmaskiner går att reglera hastigehten på, men bara neråt. Maxfart brukar inte inte räcka till.

För att många bilar som lämnas in på rekondfirmor är inte så pass slitna att dom behöver helpoleras med roterande.
Då är en dubbelmaskin smidigare.

precis som jag skrev... det går fortare med en roterande, men det går med en oscillerande med...

ett tips om du inte redan är medlem på bilvårdsforum, där finns det en hel del människor som kör med dessa billiga dubbelhuvade maskiner... jag har en roterande flex 3403 , men min oscillerande har nästintill lika bra avverkning, och helt säker om man kör över veck och kanter, jag brukar kompensera med lite grövre medel och aggresivare trissor om objektet är dåligt... dessutom slipper man dessa hologram ( jo det finns folk som kan hantera en roterande riktigt bra och inte får några ) som kan uppstå..

t.ex en clasohlson maskin dubbelhuvud 3200-7000 svängningar/oscilleringar  ( INTE VARV) per minut, Optipad trissor och Menzerna FG400 så plockar man bort rejält med grövre repor, men på ett säkert sätt som tar lite längre tid

I respectfully disagree smile

Känns bara onödigt att polera med dubbelmaskin.. Jag ser inget positivt med det.
Man får trycka hårdare, köra hårdare, längre och resultat blir enligt mig inte i närheten av lika bra.
Lägga ut lackskydd och finpolera i all ära, men annars blir det roterande..

Självklart ska man inte ge sig på roterande om man inte kan med det 100%.
Men när man behärskar det fullt ut känns allt annat bara slöseri med tid.

Och då återkommer vi till det tråden handlar om. Alltså en kille med i princip obefintlig erfarenhet och absolut ingen kunskap i ämnet.
Är det då rätt att rekommendera en enkeltrissa till en sådan person? Risken att han polerar sönder sin lack är 110%. Samma jobb KAN i princip göras med en dubbeltrissig och risken att förstöra lacken då är 0%.

Vilket verkar bäst för en nybörjare?

Tycker inte heller att du ska dissa dubbeltrissemaskin för proffsbruk då en TopTool med Optipads avverkar GRYMT bra.

// Niklas Johansson

243 Inlägg
16 augusti 2013
#74
NiKeMaN skrev:
marcus0510 skrev:
Korsen skrev:

precis som jag skrev... det går fortare med en roterande, men det går med en oscillerande med...

ett tips om du inte redan är medlem på bilvårdsforum, där finns det en hel del människor som kör med dessa billiga dubbelhuvade maskiner... jag har en roterande flex 3403 , men min oscillerande har nästintill lika bra avverkning, och helt säker om man kör över veck och kanter, jag brukar kompensera med lite grövre medel och aggresivare trissor om objektet är dåligt... dessutom slipper man dessa hologram ( jo det finns folk som kan hantera en roterande riktigt bra och inte får några ) som kan uppstå..

t.ex en clasohlson maskin dubbelhuvud 3200-7000 svängningar/oscilleringar  ( INTE VARV) per minut, Optipad trissor och Menzerna FG400 så plockar man bort rejält med grövre repor, men på ett säkert sätt som tar lite längre tid

I respectfully disagree smile

Känns bara onödigt att polera med dubbelmaskin.. Jag ser inget positivt med det.
Man får trycka hårdare, köra hårdare, längre och resultat blir enligt mig inte i närheten av lika bra.
Lägga ut lackskydd och finpolera i all ära, men annars blir det roterande..

Självklart ska man inte ge sig på roterande om man inte kan med det 100%.
Men när man behärskar det fullt ut känns allt annat bara slöseri med tid.

Och då återkommer vi till det tråden handlar om. Alltså en kille med i princip obefintlig erfarenhet och absolut ingen kunskap i ämnet.
Är det då rätt att rekommendera en enkeltrissa till en sådan person? Risken att han polerar sönder sin lack är 110%. Samma jobb KAN i princip göras med en dubbeltrissig och risken att förstöra lacken då är 0%.

Vilket verkar bäst för en nybörjare?

Tycker inte heller att du ska dissa dubbeltrissemaskin för proffsbruk då en TopTool med Optipads avverkar GRYMT bra.

Jag har väl inte sagt att han ska använda en enkelmaskin ? roll

TopTool är som jag skrev en klass i sig, men nej jag tror inte den kan klara lika mycket som en enkelmaskin.


Är bara allmänt trött på att alla ska sitta och prata upp dubbelmaskiner bara för dom inte behärskar en roterande.

Eftersom 80% av rekondvärlden använder medel med fillers så är säkert många nöjda med dubbelmaskin..

Jag kan också trolla med en stenkross från Jula och Mirror Image..

Vill man stå och trycka sönder axlarna med en dubbelpuck av valfritt märke istället för att bara gå på med en tung roterande får dom väl göra det. Sjukt onödigt enligt en annan. Vet ingen seriös polerare som använder dubbelpuck som främsta maskin. Som jag även skrivit tidigare på räcker det med dubbelmaskin på många finare lacker, men riktiga polerjobb gör man inte med dubbel.

Jag tror inte vi kommer tillbaka till Topic snabbare för det kommer in ytterligare en människa till med motargument ?

Vad sägs som att bara lägga ner, tyck vad ni vill så tycker jag vad jag vill wink

243 Inlägg
16 augusti 2013
#75
marcus0510 skrev:
NiKeMaN skrev:
marcus0510 skrev:

I respectfully disagree smile

Känns bara onödigt att polera med dubbelmaskin.. Jag ser inget positivt med det.
Man får trycka hårdare, köra hårdare, längre och resultat blir enligt mig inte i närheten av lika bra.
Lägga ut lackskydd och finpolera i all ära, men annars blir det roterande..

Självklart ska man inte ge sig på roterande om man inte kan med det 100%.
Men när man behärskar det fullt ut känns allt annat bara slöseri med tid.

Och då återkommer vi till det tråden handlar om. Alltså en kille med i princip obefintlig erfarenhet och absolut ingen kunskap i ämnet.
Är det då rätt att rekommendera en enkeltrissa till en sådan person? Risken att han polerar sönder sin lack är 110%. Samma jobb KAN i princip göras med en dubbeltrissig och risken att förstöra lacken då är 0%.

Vilket verkar bäst för en nybörjare?

Tycker inte heller att du ska dissa dubbeltrissemaskin för proffsbruk då en TopTool med Optipads avverkar GRYMT bra.

Jag har väl inte sagt att han ska använda en enkelmaskin ? roll

TopTool är som jag skrev en klass i sig, men nej jag tror inte den kan klara lika mycket som en enkelmaskin.


Är bara allmänt trött på att alla ska sitta och prata upp dubbelmaskiner bara för dom inte behärskar en roterande.

Eftersom 80% av rekondvärlden använder medel med fillers så är säkert många nöjda med dubbelmaskin..

Jag kan också trolla med en stenkross från Jula och Mirror Image..

Vill man stå och trycka sönder axlarna med en dubbelpuck av valfritt märke istället för att bara gå på med en tung roterande får dom väl göra det. Sjukt onödigt enligt en annan. Vet ingen seriös polerare som använder dubbelpuck som främsta maskin. Som jag även skrivit tidigare på räcker det med dubbelmaskin på många finare lacker, men riktiga polerjobb gör man inte med dubbel.

Jag tror inte vi kommer tillbaka till Topic snabbare för det kommer in ytterligare en människa till med motargument ?

Vad sägs som att bara lägga ner, tyck vad ni vill så tycker jag vad jag vill wink

Vad gäller topic tycker jag inte TS ska röra sin lack med någonting smile

Kan man inte polera och inte har några planer på att lära sig yrket är det bättre att lämna iväg det.
Av samma anledning som jag inte ställer mig och lackar min bil, jag kan det inte.

253 Inlägg
20 augusti 2013
#76
Enkelroterande = repor / slipning / skador

Oscillerande = glans (fint medel) / vax / lackskydd

Nybörjare utan vana bör inte ge sig på enkelroterande med grovt medel nej, TopTool "kan" ta bort skador men i jämförelse så tar det en j*vla evighet att nå samma resultat som enkelroterande.
Senast redigerat av Amstaff (20 augusti 2013)


357 Inlägg
21 augusti 2013
#77
Top Tool med rätt setup avverkar repor på nya hårda lacker om inte lika bra så med marginell skillnad mot en roterande (använder båda) och då mkt mindre dramatiskt både för en yrkesman eller amatör.

Man kan absolut ha åsikter om vilken metod som är bäst, men om man hävdar att det knappt går är man fel ute.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

243 Inlägg
22 augusti 2013
#78
KaptenHaddock skrev:
Top Tool med rätt setup avverkar repor på nya hårda lacker om inte lika bra så med marginell skillnad mot en roterande (använder båda) och då mkt mindre dramatiskt både för en yrkesman eller amatör.

Man kan absolut ha åsikter om vilken metod som är bäst, men om man hävdar att det knappt går är man fel ute.

MVH/

Jag har inte hävdat att det knappt går, varför måste alla göra om det man säger på internet hela tiden neutral
Det var dessutom inte Top Tool jag pratade ner, jag skrev väl till och med att jag var osäker när det gällde just den på grund av det höga varvtalet.
Dom jag pratade ner var mer dom vanligare med ett väldigt begränsat varvtal. Dessa tycker jag inte man kommer i närheten av lika långt med som en roterande. Känns mer som man ger lacken massage.

Hur som! Det är snart dags att införskaffa en ny dubbelmaskin. Får väl köpa en Top Tool och prova.
Såg även att det finns en Pro Tool som är något dyrare, vilken borde man införskaffa ?

357 Inlägg
22 augusti 2013
#79
Har både top och pro tool väljer top toolen alla dagar.
Du kan nog få ett vettigt pris på pro toolen om du e intresserad.
Skillnaden är att den är dämpad, vilket jag inte gillar, men kanske min kropp.
Sen har den en svagare AEG motor som jag inte alls gillar.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

243 Inlägg
22 augusti 2013
#80
KaptenHaddock skrev:
Har både top och pro tool väljer top toolen alla dagar.
Du kan nog få ett vettigt pris på pro toolen om du e intresserad.
Skillnaden är att den är dämpad, vilket jag inte gillar, men kanske min kropp.
Sen har den en svagare AEG motor som jag inte alls gillar.

MVH/

Okej nja det får nog bli en Top Tool då. Är ju mycket pengar, så dumt att chansa.


Sök