Tja. Är ingen hejare på det där men kika gärna på mitt projekt där finns lite bilder på hur jag gjorde
Du måste ju passa in paketet innan du lackar, kommer förmodligen behövas slipas och spackas lite även fast det ska vara modell anpassat. Du fäster det i original fästena som ska finnas om det är modell anpassat, och det oftast med samma skruvar/muttrar som redan satt.
Min bak del kan man knappt lacka löst för det är ett rent helvete att få dit och bort den så risken att få massa repor i bilen är maximal. Därför kör jag hel lack på bilen
Jag har provat både popnitar och smält lim för nätet. Ville först ha en sån look på bilen med massa synliga nitar men det hade inte blivit bra märkte jag så nätet i fronten är med smält lim för jag vill att det ska vara hyfsat lätt att byta ut mot det blir hål i det, funderade på pl400 men det sitter ju som berget så det vågar jag inte
Du ska tänka på att när du slipar på glasfiber spackel så använd munskydd och ordentliga kläder för satan va det kliar och svider på kroppen (jag körde med t-tröja) och kan bara gissa vad det dammet gjorde inuti mina lungor :o
Sen är det mycket mycket jobb att få det passa bra, mycket spackel och slipa
Lycka till, fråga om du undrar något men som sagt jag är inget proffs på ämnet