Inte riktigt med vilka låsmuttrar du menar. De som du behöver brukar följa med i paketet och det är till topplagringen. Du bör även byta krängningshämmarstagen till den kortare varianten. Ibland följer de med paketet och ibland inte.
1. Topplagringmuttrarna om de följt med. Är inget absolut måste.
2. Vet ej momentet, men drog mina så hårt man kunde. (Typ så långt det gick lätt och sedan nypa till den c:a klockan 12,00 - 12,10.
3. Har tidigare haft JOM och nu BC racing och ingen skillnad i montering mer än att jag nu även kan justera längden på dämparna och hårdheten jämfört med JOM.
Montera på dina nya.
Fram: spänn upp justeringsringen mot fjädern till det tar emot. Mät någonstans och ställ in andra sidan likadant så du har samma höjd på båda sidor. (Själv mätte jag från juseringsringen och ner till där gängor slutade på dämparen).
Bak: Vissa sätter justerings delen nertill och själv föredrar jag att ha den upptill på fjädern. (Har fått för mig att det samlas mer skit nertill som fördärvar justerings gängorna än upp till). Ställ in båda sidor likadant.
Släpp ner bilen. Kör ett varv runt kvarteret så allt sätter sig. Stanna på plant underlag och mät som tex skärmkant till fälgkant. Så kan du se hur mycket du antingen vill ha ner den mer eller upp den. Upp med bilen igen och justera in de cm som du tänkt dig Fram som bak. Sedan Tuta och Kör.
Vet inte vad för gängor du har på dessa, men som exempel hade jag metall på den billigare varianten JOM och nu har jag plast material. Metallen får mer stryk av smuts. Har du metall kan du kan skydda dem lite grann med att linda/trä på en kondom runt om gängorna. Det underlättar för framtida justeringsmöjligheter.
Mvh Niklas
Senast redigerat av Clintan66 (16 maj 2013)
Inte farten som dödar. Det är stoppen