2549
Sök

Passar dessa coilovers kombi

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#1
Tjenare

Har sökt runt men ej funnit svar. Vart sugen på dessa coilovers, på svenska sidor står det att de passar volvo 855/V70 men på deras hemsida hittar jag bara dessa http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun … 1-91.html.

Ni som är mer insatt vad är de som skiljer och passar dom på min? Har nivåreglering bak.


1 122 Inlägg
22 maj 2013
#2
mercaa skrev:
Tjenare

Har sökt runt men ej funnit svar. Vart sugen på dessa coilovers, på svenska sidor står det att de passar volvo 855/V70 men på deras hemsida hittar jag bara dessa http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun … 1-91.html.

Ni som är mer insatt vad är de som skiljer och passar dom på min? Har nivåreglering bak.

oavsett om dom passar är d ren skit! Mina stablisator stag pajade efter ca 500mil å dämparna/fjädrarna helt sönderkörda efter 1000 mil *FK coilovers* . Skulle hellre gått på kortare dämpare å sänkfjädrar

gasa nu foer faen!

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#3
okej hade en dålig känsla av de.. vilka dämpare och sänkfjädrar ska man köra på  under 5000 riksdaler?
http://www.scstyling.com/vaghallningski … -3397.aspx är detta också nåt som faller isär med låga mil?

eller någon av G&M eller Lip mesa?

mina fram dämpare börjar vara lite slut därför jag vill investera nya runtom.

kom gärna med tips på det ni använt!


2 011 Inlägg
22 maj 2013
#4
Körde själv med Jom tidgare, men de höll c:a 4500 mil. Visst nu använder jag bilen på bana också.

Nu kör jag med BC Racing och är kanon nöjd. Tror hellre i ditt fall på att spara ihop mer pengar och köpa dyrare/bättre set. Du har igen det i längden. Lite beroende på hur länge du tänkt behålla din bil också. Vet du som exempel att du ska sälja den inom rimlig framtid, så kanske inte lönt att köpa dyrare för din del, men vet du att du tänkt behålla den ett par år, så är det värt de extra kronorna i mitt tycke.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#5
jo det är ju det. kommer nog behålla den något år till gissar jag på.  men skulle vara skönt om det fanns något lite mer "budget" som faktiskt är nånting att ha. 
då man kommer upp till runt 10 så är det ju ungefär halva bilens värde vilket känns dyrt på en gammal bil som jag aldrig kör bana eller något sådant med heller, mest bara stadskörning och lite långkörningar nån gång i månaden smile


1 122 Inlägg
22 maj 2013
#6
mercaa skrev:
jo det är ju det. kommer nog behålla den något år till gissar jag på.  men skulle vara skönt om det fanns något lite mer "budget" som faktiskt är nånting att ha. 
då man kommer upp till runt 10 så är det ju ungefär halva bilens värde vilket känns dyrt på en gammal bil som jag aldrig kör bana eller något sådant med heller, mest bara stadskörning och lite långkörningar nån gång i månaden smile

Skulle du sökt lite på tyska ebay finns d bilstein b4 för din bil strax hårdare än original sen köper du nå sänkfjädrar på d typ Eibach eller liknande. Då bör du ha komfort kvar å ändå lite roligare att köra. Priset skulle landa kring 5-6 lök


Läste fel b6 finns så aning dyrare men åtminstone en bit bort från 10 lök
Senast redigerat av ValP2k (22 maj 2013)

gasa nu foer faen!

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#7
hittade dessa b6 men står non nivomat? vad innebär det då jag ska montera? skiljer fästet?http://www.ebay.com/itm/Volvo-850-S-V-C70-Bilstein-B6-Front-and-Rear-Damper-Kit-Non-Nivomat-/281097886286?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4172bd5a4e

även dessa http://www.ebay.com/itm/Volvo-850-S-V-C … 4172b75b56


1 122 Inlägg
22 maj 2013
#8
mercaa skrev:
hittade dessa b6 men står non nivomat? vad innebär det då jag ska montera? skiljer fästet?http://www.ebay.com/itm/Volvo-850-S-V-C70-Bilstein-B6-Front-and-Rear-Damper-Kit-Non-Nivomat-/281097886286?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4172bd5a4e

även dessa http://www.ebay.com/itm/Volvo-850-S-V-C … 4172b75b56

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=64146

Läst på flera ställen d ska passa rakt av smile
dock att man behöver andra fjädrar då nivomaten har tunnare fjädrar = klenare
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=22779

Fjäderbenslagringarna ser ut att skilja

http://www.ebay.com/itm/STAGG-4-SHOCKS- … mp;vxp=mtr

Billigt som fan men man kan ju undra om kvaliten tongue
Senast redigerat av ValP2k (22 maj 2013)

gasa nu foer faen!

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#9
okej men perfekt! då är det ju bara att välja haha.. smile

mja läste lite snabbt om dessa stagg 4 dom verkade inte hålla så länge för många wink

men hur är bilstein b4 dämparna? kan man sätta dit 60/40mm fjädrar? eller är det nån typ av sportdämpare för original höjd?

den ska ju åtminstone inte bli för låg nån centimer från däck till skärmkant smile


3 860 Inlägg
22 maj 2013
#10
Jag har kört G&M dämpare och fjädrar på en v70N. Bolt on, ca 4 papp, finns i mellan och hårda dämpare (svarta/gula). Butget för bra pris dock inte ställbara so de dyrare coils brukar vara.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 122 Inlägg
22 maj 2013
#11
Har bara köpt B8 till min gamla audi = alldeles för hårt för min smak med org sänknings fjädrar på 40mm. Och B4 till morsans Golf 4. Har kört den lite då å då. Tycker det är helt okej men den är hög som ett hus på sina original fjädrar! Ett par org sänkfjädrar vore nog inte fel på den

gasa nu foer faen!

1 122 Inlägg
22 maj 2013
#12
spokenratt skrev:
Jag har kört G&M dämpare och fjädrar på en v70N. Bolt on, ca 4 papp, finns i mellan och hårda dämpare (svarta/gula). Butget för bra pris dock inte ställbara so de dyrare coils brukar vara.

Kan inte tänka G&M är bättre än ett par fina bilstein

gasa nu foer faen!

3 860 Inlägg
22 maj 2013
#13
ValP2k skrev:
spokenratt skrev:
Jag har kört G&M dämpare och fjädrar på en v70N. Bolt on, ca 4 papp, finns i mellan och hårda dämpare (svarta/gula). Butget för bra pris dock inte ställbara so de dyrare coils brukar vara.

Kan inte tänka G&M är bättre än ett par fina bilstein

Inte jag heller, men mig veteligen blir 4 bilsteindämpare och fjädrar dyrare än B&M.. eller kanske inte till 850? Var bara ett tips.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 122 Inlägg
22 maj 2013
#14
han måste ju ändå ha fjädrar då han tar bort nivomaten!

gasa nu foer faen!

3 860 Inlägg
22 maj 2013
#15
JA!
Men nu var han inne på prisklass också, och kikade jag lite snabbt så gick bilstien på ca 8 000 för endast dämpare medans och G&M väghållningkit med dämpare och fjädrar på ca 5 000... Att sen bilstein säkert är bättre både komfort och prestanda mässigt tvivlar jag inte alls på.
Men bilstein med fjädrar kommer bli dyrare än G&M kittet, det senare ligger i den prisklass TS nämde i inlägg #3... Och det är också det märka jag har erfarenhet av och delar med mig av...

EDIT: Kollade bara priserna snabbt från ATM och vparts
Senast redigerat av spokenratt (22 maj 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#16
har kikat lite på G&M och hittade ett kit på vparts för strax unde 5 lök, men nu undrar jag det är ett kit med röda och ett med blåa fjädrar står bara samma information på båda, men antar kittet med röda fjädrar är de lite hårdare sportigare?

annars bilstein b4 dämparna är jag också lite intresserad av, men vilka fjädrar ska man då ha? http://www.ebay.com/itm/Volvo-850-S-V-C … 4172b75b56 ca 2500 tills man fått hem dom.  men kanske inte är någon märkbar skillnad gentemot g&m dämparna eller?

här står det MAX 40mm om jag inte är ute och cyklar, på en 855 kommer den inte bli lite för hög då?vill inte ha den högre än vad den är nu. http://www.demon-tweeks.co.uk/performan … ont-insert


3 860 Inlägg
22 maj 2013
#17
Jag hade röda fjädrar som sänkte 55/40 på min, det är själva dämpare som igentligen gör om dom kitten är hårda eller medium (oavsett hårdare än org) de svarta dämparna som man kan hitta hos andra ÅF är medium. Men det är möjligt att fjädrarna skiljer lite i hårhet också, när jag köpte fanns bara röda fjädrar här så jag kan inte svara på vad skillnaden är, lättast att kolla med ÅF för att få rätt svar.

Ang bilstein så får någon som faktiskt kört med dom svara på det, har inte testat dom bara varit väldigt sugen!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

558 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#18
okej ska fråga dem. är dock lite osäker på om 60/40 blir för lågt. sett många bilder på bilar med den sänkingen och det ser ju tok lågt ut på vissa. och andra har fått den mer perfekta höjden jag vill ha.

någon som kan svara på hur mycket hårdare g&m dämparen är från medium dämparen?

Är också sugen på bilstein dämparna. Skulle vara kul att se om någon hade en bild med dessa dämpare med 40/40mm fjädrar.


1 122 Inlägg
23 maj 2013
#19
mercaa skrev:
har kikat lite på G&M och hittade ett kit på vparts för strax unde 5 lök, men nu undrar jag det är ett kit med röda och ett med blåa fjädrar står bara samma information på båda, men antar kittet med röda fjädrar är de lite hårdare sportigare?

annars bilstein b4 dämparna är jag också lite intresserad av, men vilka fjädrar ska man då ha? http://www.ebay.com/itm/Volvo-850-S-V-C … 4172b75b56 ca 2500 tills man fått hem dom.  men kanske inte är någon märkbar skillnad gentemot g&m dämparna eller?

här står det MAX 40mm om jag inte är ute och cyklar, på en 855 kommer den inte bli lite för hög då?vill inte ha den högre än vad den är nu. http://www.demon-tweeks.co.uk/performan … ont-insert

*Performance shock absorbers that suit stAndard springs or most lowered spring kits (up to approx 40mm)* B4 alltså

http://www.ebay.com/itm/VMAXX-FEDERN-VO … 589b51d54f

Där har du billiga 40/40 kan dock inte säga något om kvaliten på vmaxx då jag aldrig haft

gasa nu foer faen!

558 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
#20
okej det verkar ju lockande iaf. om nu dessa dämpare är värda sitt pris kanske mer värt och köpa B4or istället för G&M ?

fortfarande orolig att den ska bli en jeep haha.



Sök