zemet skrev:
mb_pucken skrev:
Men vad gör man om dom nu har medborgarskap?
Att bli tillbakaskickad till ett land man flytt från pga av förföljelse eller kris är nog ett större straff för individen. Vad tror du är värst? Leva en livstid i krig och se anhöriga och vänner bli dödade och inte få äta sig mätt eller hamna i förföljelse pga av politiska åsikter eller religon och ständigt leva i skräck? Tror dom njuter av att leva på vatten och bröd i ett fängelse och kunna hoppas på att deras hemland blir fredligt medans dom sitter av tiden.
Sen vem är invandrare?
Tycker alla har lika stor rätt att vara här oavsett vart i från man kommer.
Är tvungen och tycka det då jag själv är invandrare i grunden. Min mormors mor är finne och kom hit som krigsbarn en gång i tiden. Sen älskar jag inte alla folkslag och tycker religon är djävulens påfund.
Jag tycker att ett medborgarskap är något man ska förtjäna. För att få ett medborgarskap ska man vara ostraffad i Sverige och arbeta.
Men så är det ju inte i dagens läge, så dom som har medborgarskap får samma fängelse som svenskar. Om man inte kan dra in medborgarskapet på något sätt.
Sedan så är det faktiskt bara 5% av alla som kommer hit som är riktiga flyktingar. Och om du är en riktig flykting som riskerar tortyr osv ifall du blir tillbaka skickad så bör du ge blanka fan i att begå brott i Sverige.
Om du tycker alla har rätt att vara här i sverige så tycker du också att vi ska ta bort hela välfärdsstaten antar jag? För fri sjukvård, socialbidrag, skola osv har inte sverige råd att ge till hela mellanöstern och afrika.
Jag vill ha hårdare gränskontroller, hårdare straff och utvisning av alla invandrare som begår brott som kan ge fängelse.
Sedan att du nämner att dom skulle sitta och svälta i sina hemländer anser jag som otroligt osannolikt. Det kostar minst 50000 kr för att "fly" från deras länder i mellanöstern och afrika. Dom som kommer hit har aldrig svultit i sina hemländer. Förutom möjligtvis dom få kvotflyktingar vi tar emot ifrån flyktingläger runt om i värden.
Folk som har det dåligt ställt flyr inte till ett litet land långt bort i europa som dom aldrig ens har hört talas om, dom flyr till sitt grannland.
Dom som kommer hit gör det av ekonomiska skäl och inget annat.