Ja det ska finnas ett relä. Vet tyvärr inte vilket men de sitter under ratten. Har i alla fall för mig att de brukar klicka där när man tutar, om tutan är trasig annars hör man de ej
Det är ett jättevanligt problem på Passat att signalhornen lägger av. Antingen är det säkring eller signalhorn. Om det är en säkring som är trasig så bör den sitta i boxen som finnes i motorrummmet. Kommer inte håg den exakta placeringen. Jag har bytt ett par säkringnar samt signalhorn på just 3C
Dra upp och ut ratten så långt det går, vrid sedan ratten 90 grader åt något håll, då borde du se hål i rattens ovansida, där stoppar du in en mejsel så en hake släpper vid airbagen, vrid sedan ratten 180 grader och gör likadant igen så sak den vara loss. För att få loss sdjälv ratten sedan så behöver du en M12 XZN/Inbus
Kolla hur reläspolen är kopplad, dvs vilken som är plus och minus. Sedan kopplar du direktplus och jord på reläspolen för att se att relät verkligen fungerar.
Hur relät styrs på din bil vet jag inte, men det vanligaste på bilar generellt är väl att tutknappen i ratten ger jordsignal.