behöver inte vara så dumt att ha fulltankat innan, bildas mindre kondensvatten i tanken då.
batteriet bör man koppla bort och ta in i värmen om bilen ska stå kallt, annars räcker det nog med underhållsladdning.
Jag har aldrig märkt av att några däck ska ha tagit skada av några månaders stillastående, men har hört rekomendationer att fylla lite extra luft, typ 0,5 bar, så är man på säkra sidan.
Såhär gör jag iaf:
Min gamla Saab står förvarad i ett varmgarage, lusten att göra något med den öht brukar inte infinna sig förän efter nyår, så tills dess står den precis där jag lämnade den med kopplat batteri och allt. När lusten återfinner sig brukar jag byta olja i motorn, ladda batteriet och pumpa däcken lite.
Morsans Rover 75 som står i kallt garage brukar få en service innan den ställs av, tar in batteriet och laddar detta. Sen får den stå. Den har 17"hjul pumpade till 3,0 bar, så jag pumpar inte mer där i.