tänkte lägga upp en liten projekt tråd om mitt r32 bygge bilen införskaffades i höstas tänkte köra med den som den va i till i höst men pga turbo/laddtrycks problem blev det tyvärr nu när solen och värmen ha nått Skellefteå som den ska in i garaget..
hela projektet ä räknat på att ta ca 1-2 år beroende på hinder på vägen och den ekonomiska biten
ha tänkt dela in den i 3 steg steg 1 bygga klart bränsle systemet rensa upp inne i bilen på onödig vikt och delar sätta i bur, stolar och 5/6-p bälten gjuta egen instrumentering nya mätare lite mer små saker inne i bilen
steg 2 smidd motor singel turbo lite annat
steg 3 glasfiber eller kolfiber huv och baklucka fixa lack skadan jag fick på en parkering i sommars laga och lacka om hela kjolpaketet
vare i garaget igår ett tag å så nu ä turbosarna och spridaran ä borta, allt ä förberett för bränslepumps bytet
bliv lite tid och kärlek på bilen ikväll å. ha börjat på att montera in linket. tog även lös fronten för att hitta vart dumparna satt för att kolla över dom eventuellt byta ut dom, sen vart det lite mindre roliga miner när jag tog bort tryckslangarna runt dumparna/intercoolern va en del olja i dom..
hoppas på att få hem turbosarna/bränslepumparna/spridarna/bränsle regulatorn i början va nästa vecka så man kan börja montera ihop lite men bara för att man inte har sakerna hemma än betyder det inte att arbetet kommer att stå still i helgen utan det bli upp målning och städa av delar i motorrummet och kylarna mm
Jag håller på att bygga en lådbil likadan som en Volvo 240 jag är 22 år gammal och jag tänker vända en gräsklipparmotor och ha de som drift men hu gör jag med gas , broms ,fritt och hur gör jag med olje tanken ??
Jag håller på att bygga en lådbil likadan som en Volvo 240 jag är 22 år gammal och jag tänker vända en gräsklipparmotor och ha de som drift men hu gör jag med gas , broms ,fritt och hur gör jag med olje tanken ??
Ja du ingen aning, lägg upp en fråga på forumet ä mit tips
fick ett trevligt paket igår:D nu vänta jag bara på spridarna
tog och slet ut boost contrilen också så om någon ä sugen så ä den till salu
vart lite skrivning i går kväll å, fick dit turbosarna, men självklart så skulle de jävlas och sen glömde jag sätta dit olje och vatten rört innan jag monterade fast som så vart lite små trångt men efter lite blod svett och en del svordomar så satt dom där ha komme fram till att det ä lika bra att byta tryckslangar och bygga nytt bränsle system när allt ä ner taget så då ha man det nytt å fräscht
fått tid för mappnig på dynotech å bli den 25/6
hoppas bara att jag inte ha kvar problemet med att jag tappa laddtrycket
det gå framåt i arbetet nu turbosarna och alla tryck rör på plats väntar bra på spridarna och insugspackningarna den så sak den förhoppningsvis starta (ursäkta dålig kvala men hadde bra ipoden att ta kort med mobilen var död och ha ingen systemkamera än..) men det kommer att bli bättre bilder lite senare under projektet
ha även bytt bränsle pump men satte bara ner ena nu ska montera ner den andra den när jag bygger nytt bränslesystem, när det bli vet jag inte än men trolige i höst så man få några mil på bilen i sommar iallafall
ha bara att problem olöst nu och det ä mappsensorn, vilka kablar till boxen som den ska kopplas in på?
sitter å planera mitt bränslesystems bygge nu borde jag ha catch tank eller inte? är an 8 från tanken till ett y till 2 an 6 in i fuelrailen sen en 6 i retur via en btr? (ska lägga upp en skiss lite senare) elle ska borde jag gå på grövre? alla tips ä välkomna!
Fick hem spridarna igår så nu ä bilen helt klar för mappning nästa tisdag! Va även in på hydroscand och fick pris på slangar mm för bränslesystems bygget;) men det bli i höst/vinter när jag ha rive ut motorn
Som planerat så for jag ner till Umeå med bilen för mappning igår, men tyvärr så gick det allt annat än som tänkt... Han bara komma till Umeå så fick jag att sms att han hade blive sjuk, va sängliggande så det blev ingen mappning alls.. Kändes lite halv surt när man lånat lastbil och tage ledigt och vare så sjukt taggad att få ut bilen på gatan igen.. men det ä bara att ta nya tag och hoppas att man få en ny tid så fort som möjligt:)
Så det vart bara att ta och sätta sig i lastbilen och köra 16 mil hem igen och lasta av
Ha insett att jag nog måste tyvärr avboka min mappning på fredag då jag förmodligen måste jobba, få nog inte lös lastbilen så jag få inte ner bilen, och rent ekonomiskt vart det lite tajt nu med tänkte på att den 12/7 nästa fredag sätter jag mig på ett plan ner till Stockholm för att de Maiden!! Och sen tro jag att ska byta ut och sätta nya silikon slangar, vakuum slangar och nya dumpar så att de inte när något där som jävlas..