3253
Sök

V40 med el fel!

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
tjenare alla!
nu e de så att jag sitter och klämmer på en volvo v40 -97.
det började med att jag skulle byta " ok" och belägg på bilen och innan jag började skruva så satt jag på batteri laddaren medans jag meckade tänkte jag.. och när jag väl va klar så var jag så in i helvete dum! så att jag drog runt tändningen och bilen började klicka och låsa centrallåsen runt hela bilen och ville inte alls dra runt startmotorn..
jag vet att det e de dummaste man kan göra.. men nu e de gjort..
så mina funderingar e att eventuellt någon säkring som har kott eller e de styrboxen som har fått spratt och gett upp?
eller kan det hjälpa att nollställa systemet på något sätt, eller vad tror ni?

obs! bilen var extremt lättstartadinnan felet kom!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

2 024 Inlägg
9 juni 2013
Var det dumt att vrida på startnyckeln eller vad menar du?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

6 628 Inlägg
9 juni 2013
Antar att du hade polerna fel. Kolla över alla säkringar först.

De/Dem

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Polerna sätt rätt på batteriladdaren om det var det du mena?
Ja jag försökte starta bilen och de var då den började klicka och ville inte dra runt start motorn..

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

408 Inlägg
9 juni 2013
Varför satte du dit batteriladdaren från första början?

testat att hjälpstarta med ett friskt batteri??

BTW, jag har inte hört någon som har haft problem med att starta en bil med billaddare på, alla moderna billaddare klarar av detta och dom äldre går säkringen på om det ens händer något på. Har varit med om en gammal laddare som small när man starta men den var från 80-90tal och ej gjort för det hehe. Dock blev det inge fel på den bilen, rullar än idag.

så mitt tips är att lyft av minus polen i 10min, sätt dit ett nytt eller hjälpbatteri från en annan bil eller dylikt.
Senast redigerat av pompe90 (9 juni 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Har redan tästat med att tagit bort minus spolen men ingen seger för de..
Plus så e batterier bra!

996 Inlägg
10 juni 2013
Jag har startat min bil med laddaren på och det blev inga konstigheter för mig tongue

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
kul för dig då.. men felet kvar står för mig iallefall, och bilen gick klockrent igång innan jag satt han på laddning. så nått e de ju fan med att laddaren var på kopplad och nu när den va på så sket sig allt..

Och JAAAA det går i vissa fall att starta upp utan problem i vissa bilar, då jag har gjort de förut på några av mina gamla klenoder..

2 024 Inlägg
10 juni 2013
Har aldrig hört talas om att bilen har gått sönder bara för att man har haft laddaren på när man försökt att starta. Skulle snarast tro att antingen är batteriet inte så friskt som du tror eller så har du dålig kontakt nånstans, om jag tolkar dig rätt när du säger att bilen "klickar" så är det startmotorn som bara klickar istället för att gå runt?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Problemet e löst! var startspären..

Sök