Tänkte bara lägga ut en tråd om denna snurriga historia
Började med att jag drog iväg på besiktning under våren, fick nedslag på att lamporna stog alldeles för lågt och att jag fick justera det själv sa han så då fick jag en 2:a
Sedan när vi hissa upp bilen så såg han att det var fästet till Xenon givaren som hade gått av så då blev det en 2:a på det med
___________________________________________________________________
Sedan nån vecka senare var jag inne igen till "Besiktia" då jag hade bytt givare och fästet
Då stog lamporna för högt upp, men det justerade han på plats, Men sen börjar han prata om att dom inte rör sig när han slår på tändningen? Så då var det en ny 2:a på det.
Givaren funkar eftersom om man sätter sig i skuffen så åker lamporna ner efter 2-3sek.
Så jag har pratat med en som har jobbat på Ford i 30 år och han tror inte det ska röra sig på dom tidiga modellerna, Och han i sin tur ringde till en som jobbar på Helmia och frågade för han har jobbat mycket med Ford tidigare, Men han kunde inte få fram något direkt svar på om dom ska göra en självtest varje gång, bara när du slår på tändningen, Och det gjorde den när jag kopplade in givaren.
_____________________________________________________________________
Sedan blev det att åka in till Bilprovningen på en annan station och fråga där, och det var samma visa där, dessutom sa han att det ska finnas en varningslampa för xenonljusen, Vilket det INTE finns.
Sedan blev det att man åkte själv in till helmia och fråga nåra killar, Och vad får man för svar? Jo dom tror inte heller det ska göra det på dom tidiga modellerna, frågan är hur man ska övertyga besiktningen om det sa dom.
Så nu har dom ringt till Ford i göteborg och frågat? Svar- Vi vet inte. ZZZZZZZZZZzzZZZZZzzzzZzz
Så nu blir det att ringa Ford i kristinehamn och dom tror inte heller dom ska röra sig, men ska få svar av en mekaniker snart,
Är det inte någon som har något svar på detta? blir så trött!
Så där har ni ungefär hela historien hittills.