Tog gamla bettan upp till Arvika och till Mathias närmare bestämt!
Möttes av det här när jag kom fram och spydde lite i munnen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-2a52198a06050c676e02f437c442a676.jpg]()
Och så lite godis på det!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-4f7ad2301c2e9aa5c1df91385472d9df.jpg]()
Halvburen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-4ee5f95a8ca59617cd106c222dd12ab6.jpg]()
OMP RS med fyrpunktsbälte
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-a4a77aa9c7a49a660850936c743d2348.jpg]()
Ett stycke Link Storm-härva
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-24117ade2127d3109c6f4bce91d1e0c0.jpg]()
Mathias botade bakfyllan
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-83fe3cb0159ffb1a45cec039f0e750f5.jpg]()
Mathias blev lite sentimental att han skulle sälja sin ögonsten så skrev en uppmaning
![https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140451/140451-56cb69e83f5f776ce7517569aab51101.jpg]()
Specen blir alltså
Toppen
Helrenoverad inkl. styrningar, tätningar. Allt är kollat och uppmätt.
Mira-frästa säten och ventiler
DRC 264/260
Supertech ventilfjädrar
Short Runner-insug
ARP-bultar
NGK V-power (7or för kallare väder och 8or när jag ska ladda fullt)
Botten
Borrad till 82mm
Oringat
Original-stakar med ARP
Wiseco 9:1 invägda på grammet
Balanserad vev
Nya lager, packningar, packboxar och kedjor i hela motorn
Turbo
Precision "6262" A/R 0.63 Custommade 61.5mm IN 63mm UT
Nuke dumpventil 50mm
2x Tial 38mm BRA kopior
Bränsle
Bosch 875cc 4bar BTR ca 1000cc
2xBosch 044
IE Surge Tank
E85-tåliga slangar
Växellåda
Nyrenoverad 02a, dvs bussningar, synkringar och lager med Peloquin-diff med Omega 690 olja
DLI-Teknik shortshift
Avgas
Grenrör original med adapter
3.5" rostfri downpipe lindad i titanium avgasbandage
3.5" rostfritt med liten Simons-dämp
Elektronik
Link G4 Storm
Spolar VAG 115F
Effekten blir alltså 597hk 773nm och en lycklig grabb i sommar
![smile](img/smilies/smile.png)