Hej allihopa!
Tänkte att det var dags att starta en tråd nu när jag äntligen fixa bilen mer än att bara meka med den.
Maj 2011 åkte jag upp till Örnsköldsvik och hämtade pärlan. ABS-lampan lyste och familjen ville bara bli av med den så jag fick den jättebilligt.
Det visade sig vara pedallägesgivaren som var sönder. Sagt och gjort så inhandlades en ny sån och problemet var löst. Klarade besiktningen gjorde den också.
En vacker julidag började den dock spruta vatten ur kärlet. Var inte så erfaren då så jag googlade och antog att toppackningen hade gått.
Drog ur motorn och toppen, hittade inga ledtrådar. Dock blev det en ny motor eftersom vändkanterna var ganska djupa.. Den visade sig vara i bra skick, kompet var som nytt och allt såg relativt fräscht ut. Bytte även kedjor och glidskenor på den!
Satte tillbaka allting. Dock samma problem. Googlade lite till och kom fram till att en o-ring i locket till kärlet var borta, det var alltså därför den sprutade vatten (suck). Köpte ett nytt lock och allt var frid och fröjd. Besiktigade den och fick ett par 2or. Fick som vanligt en månad på mig och självklart började den gå dåligt i slutet av sommaren. Felsökte men hittade inget fel så jag ställde av den.
Och nu på våren började jag felsöka igen, in med spridarna på flödestest osv. Bytte soppafiltret medans och när jag startar den igen så går den klockrent (suck).
Nya strålkastare och fälgar och däck inhandlades och för 4 dagar sen gick den genom besiktningen utan anmärkningar.
Där fick ni lite historia! Över till bilderna!
Som den ser ut idag. Med 16" Borbet E-fälgar som kommer säljas nästa vecka! PMa vid intresse!
Passade även på att ta bort bakre torkaren idag. Den ska tas bort helt och ersättas med en plugg. Jag vet, den ska tvättas..
Och här är fälgarna som jag var och hämtade i helgen! Kerscher Carmona 16x9" & 16x7.5
Just nu väntar jag på coilovers och däck till framhjulen eftersom dom var helt slut. Och lite senare även ett nytt avgassystem. Så sjukt taggad på att få iordning den! Alla emblem på bakluckan ska även tas bort och även en polering väntar. Är ett rullande projekt så startade den här tråden för att få lite mer motivation bland annat.